نرخ با سوادی در استان ایلام ۹۴/۵ درصد است

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: نرخ با سوادی در استان ایلام ۹۴/۵ درصد است که این آمار را براساس سرشماره نفوس مسکن به‌دست می‌آوریم.

نرخ با سوادی در استان ایلام ۹۴/۵ درصد است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سمیه حیدری معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت : در طول چهل سال بیش از ۶۹ درصد رشد در حوزه سواد آموزی داشته‌ایم.

او افزود: نرخ باسوادی و بی‌سودای را فقط براساس آمار سرشماره نفوس مسکن می‌توانیم اعلام کنیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مخاطبین سواد آموزی در استان ایلام ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، خاطرنشان کرد: نرخ با سوادی در استان ۹۴/۵ است، این در حالی است که میانگین کشوری ۹۴/۷ درصد است.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد مخاطبین در استان بانوان هستند، عنوان کرد: کلاس‌های سواد آموزی تقریبا ۵۰ درصد مختص حوزه شهری و ۵۰ درصد مختص مناطق روستایی است.

حیدری تصریح کرد: شهرستان ایلام با ۹۶/۸۷ درصد بالاترین نرخ با سوادی و شهرستان سیروان کمترین نرخ با سوادی را در استان ایلام دارد.

او ادامه داد: طرح آموزش مقدماتی رایانه و اینترنت امسال به ۲۳۰ سواد آموز ارائه می‌شود و در پایان در صورت قبولی گواهینامه اهدا می‌شود.

حیدری گفت: هر سواد آموز عشایری که در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کند و موفق به اخذ مدرک شود. یک پنل خورشیدی دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.