دیپلمات آمریکایی: تحریم‌های ما علیه اروپا به نفع آن‌هاست!

سفیر آمریکا در برلین مدعی شد شرکای اروپایی این کشور از او برای تحریم علیه خطوط گازی «نورد استریم ۲» تشکر کرده‌اند و این اقدام به نفع آن‌هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریچارد گرینل، سفیر آمریکا در آلمان در اظهارنظری عجیب گفت به اعتقاد او تحریم‌های واشنگتن علیه پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان به نفع اروپاست!

او در مصاحبه با مجله بیلد مدعی شد ۱۵ کشور اروپایی، کمیسیون و پارلمان اروپا همگی نسبت به پروژه نورد استریم ۲ ابراز نگرانی کرده اند. گرینل از اقدام آمریکا برای تحریم پروژه خطوط گازی نورد استریم به عنوان تصمیمی بسیار حمایتی از اروپا یاد کرد، زیرا واشنگتن از شرکای اروپایی خود شنیده است که آن‌ها خواهان حمایت این کشور هستند.

گرینل افزود: وقتی صحبت از نورد استریم ۲ شد، ما موضع گیری بسیار حمایتگرانه‌ای از اروپا را اتخاذ کرده ایم. من تمام روز از دیپلمات‌های اروپایی شنیده ام که از من برای این اقدام تشکر می‌کنند.

سفیر آمریکا همچنین گفت تحریم‌ها با هدف تاثیرگذاری دراز مدت بر روز پروژه نورد استریم ۲ وضع شد. گرینل با اشاره تلویحی به روسیه گفت: همواره یکی از اهداف (ما) ایجاد تنوع در منابع انرژی اروپا و اطمینان از اینکه یک کشور یا منبع نتواند تاثیر زیادی از طریق انرژی بر اروپا داشته باشد، بوده است.

این در حالی است که سخنگوی معاون دولت آلمان اعلام کرد برلین نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم ۲ اعمال شده است، ابراز تاسف می‌کند. کمیسیون اروپا نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ اعلام کرد با هر گونه تحریم واشنگتن که فعالیت قانونی شرکت‌های اروپایی را هدف قرار دهد، مخالف است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه لایحه بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری را به منظور جلوگیری از تعطیل شدن دوباره دولت این کشور امضا کرد. بخشی از این بودجه شامل مجازات‌های مربوط به خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ است که با هدف تنبیه کشور‌ها و شرکت‌هایی که در این پروژه فعالیت دارند، اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
عجب وقاحتی دارنداین یانکیهااگه شمابمیریدهم به نفع کل دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۸
اروپاييا در برابر اربابشون ذليلن
آخرین اخبار