مدیرکل گمرکات استان مرکزی:

تراز مثبت تجاری استان مرکزی بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: از تراز مثبت تجاری بالای ۵۰ درصد در استان مرکزی خبرداد.

تراز مثبت تجاری استان مرکزی بالای ۵۰ درصد استحسینی مدیرکل گمرکات استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تشریح میزان صادرات و واردات استان مرکزی گفت تراز مثبت تجاری استان بالای ۵۰ درصد است.

حسینی با اشاره به اینکه صادرات استان مرکزی در ۸ ماهه نخست امسال ۶٨٧ و نیم میلیون دلار بوده که از نظر ارزشی ۴ درصد و از نظر وزنی٢۵ درصد رشد داشته است افزود: صادرات استان مرکزی به٧٧ کشور جهان انجام شده که افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان و امارات متحده عربی مهمترین مقصد این صادرات بوده است.

او اضافه کرد: در ۸ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان مرکزی برای حدود ۳۰۰ قلم کالا ثبت شده که مهمترین آن‌ها هیدروکربنات شمش آلومینیوم فلزات و ماهیان زینتی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات عنوان کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۲ هزار فقره اظهارنامه وارداتی تنظیم شده و میزان واردات۳۱۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هفت درصد و از نظر ارزشی ۲۸درصد رشد داشته و عمده واردات مواد اولیه قطعات و ماشین آلات تولیدی بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.