وقوع زلزله ۵ ریشتری در سالند دزفول / خسارات جانی و مالی گزارش نشده است

دقایقی پیش زمین لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر، سالند در استان خوزستان را لرزاند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت ۱۴ و ۵۷ دقیقه امروز یکشنبه یکم دی ماه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

این زلزله در ۱۲ کیلومتری سالند، ۳۹ کیلومتری گتوند و ۴۱ کیلومتری دزفول رخ داده است.

پیش از این در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه نیز، زمین لرزه‌ای با قدرت ۳.۴ سالند را لرزاند.

تاکنون اطلاعاتی از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

سالند شهری در بخش سردشت دزفول در استان خوزستان است .

اعزام سه تیم ارزیاب اورژانس به محل حادثه

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت:  در پی وقوع زمین لرزه ۵ ریشتری در «سالند» در استان خوزستان سه تیم ارزیاب اورژانس جهت بررسی اولیه به منطقه اعزام شدند.

بررسی دقیق خسارات احتمالی در «سالند» ادامه دارد

 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت:  تاکنون خسارتی اعم از جانی و مالی پس از زلزله ۵ ریشتری در «سالند» گزارش نشده است و بررسی دقیق خسارات احتمالی دراین باره درحال پیگیری است.

اعلام آماده‌باش در خوزستان در پی زلزله ۵ ریشتری سالند

کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در پی وقوع زلزله ۵ ریشتری در منطقه سالند دزفول، به کلیه اعضای ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان جهت پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی اعلام آماده‌باش شده است.

وی افزود: دستگاه‌های امدادی، خدماتی و عملیاتی از جمله هلال احمر و اورژانس و فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز در آماده‌باش هستند.

ایجاد ترک خوردگی در برخی منازل مسکونی

علی قربانی بخشدار سردشت دزفول گفت: باتوجه به قدرت این زلزله، تاکنون به جز ترک خوردگی چند واحد مسکونی در محل وقوع زلزله هیچ گزارشی از خسارات ناشی از زلزله ارائه نشده است.

او بیان داشت: به دهیاران و نیرو‌های امدادی مستقر در بخش، حالت آماده‌باش اعلام شده است و نیرو‌های هلال احمر نیز در منطقه سالند حاضر هستند.

مصطفی طحان رئیس هلال احمر شهرستان دزفول اظهار کرد: پس از اولین زمین لرزه، ۴ تیم ارزیاب از نیرو‌های هلال احمر به سالند اعزام شدند و برای افزایش امدادرسانی بالگرد این سازمان به پرواز درآمد و تا به این لحظه شاهد خسارات جانی در منطقه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.