رتبه نخست مازندران در جشنواره بین المللی قصه‌گویی

دو قصه‌گوی مازندرانی توانستند رتبه نخست و جایزه ویژه هیات داوران، جشنواره بین المللی قصه‌گویی را کسب نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عابدی مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری مازندران، گفت: بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان در سه بخش ملی، بین‌الملل و قصه ۹۰ ثانیه در تهران با حضور قصه‌گویان منتخب داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

او افزود:آئین پایانی این جشنواره عصر دیروز شنبه ۳۰ آذر ماه امسال همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و طی آن از قصه‌گویان برگزیده در بخش‌های مختلف قدردانی شد.

عابدی گفت:بر این اساس هیات داوران بخش ملی، متشکل از بهرام شاه‌ محمدلو، ایرج طهماسب، حمیدرضا شاه‌آبادی، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان در سه گروه زنان و مردان، دختران و پسران ۱۲تا ۱۸ سال و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزیدگان خود را اعلام کردند که بر اساس آن، ۲ مازندرانی توانستند رتبه اول و دریافت جایزه ویژه هیات داوران را بدست آورند.

او افزود:در بخش ملی (زنان و مردان)، حسین کاظمی با قصه شال و مشت حسن از استان مازندران، شهرستان محمودآباد به عنوان نفر اول این جشنواره توانست ضمن تحسین هیات داوران رتبه نخست را کسب نماید.

عابدی گفت:در بخش دختران و پسران نیز مرجان حسینی‌نشتایی با قصه بیژن و منیژه از استان مازندران، شهرستان نشتارود به عنوان انتخاب ویژه هیات داوران شناخته شد.

بیش از هزار جشن قصه‌گویی در سراسر ایران برگزار شد که ۳۱ جشنواره در استان‌ها اجرا شد که بر اساس آن ۱۷ هزار نفر قصه‌گو در این جشنواره حضور یافتند و افراد برگزیده، بخش‌های متعدد استانی و منطقه‌ای را پشت سر گذاشتند تا به مرحله نهایی در بخش ملی و بین الملل راه یافتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار