نماینده دائم روسیه: اقدامات ایران برگشت پذیر هستند

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با اعلام اینکه برجام در شرایطی بحرانی به سر می‌برد، از برگشت پذیر بودن گام‌های ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اینترفکس، «ولادیمیر چیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد برجام در شرایطی بحرانی به سر می برد؛ اما گام‌های ایران قابل بازگشت است.

چیزوف در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت با هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا موافق است که نشست وین در ۶ دسامبر در خصوص کمیسیون مشترک برجام در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در زمانی بحرانی انجام شد.

او گفت: البته اوضاع بحرانی است. این تنها نظر دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیست؛ بلکه نظر تمامی شرکت کنندگان در کمیسیون مشترک برجام است. ایرانی‌ها این مسأله را روشن کردند که تنها تا اوایل ژانویه باید حرکت مثبتی انجام شود؛ در غیر اینصورت گام پنجم تعلیق تعهدات از سوی این کشور برداشته خواهد شد.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه افزود: در هر صورت، باید اذعان کرد هر چیزی را که ایرانی‌ها تا کنون انجام داده اند، قابل بازگشت است.

او همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که فکر می‌کند سازمان‌های اتحادیه اروپا هنوز معتقدند برجام را می‌توان حفظ کرد.

او گفت: ایرانی‌ها حق دارند که در اظهارات اخیر خود از تأثیر ضعیف برجام سخن بگویند. تنها استفاده کمی از مکانیسم ویژه پرداخت با ایران موسوم به اینستکس شده است. این تنها یک طرف ماجرا بوده و طرف دیگر تأثیر ضعیف کاهش تحریم‌هاست.

نماینده دائم اروسیه در تحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: حتی در صورتی که اینستکس فردا به تمام ظرفیت خود برسد، ایران پول نقد زیادی برای انجام معاملات از طریق این مکانیسم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
برگشت کشور ما از اقدامات مربوط به کاهش تعهدات با عث خسارت سنگین به کشور است. ما در هیچ شرایطی نباید بازگشت کنیم .
آخرین اخبار