فواید کشمش؛ از درمان تنگی نفس تا خرد کردن سنگ مثانه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فواید استفاده از کشمش و دمنوش آن توضیحاتی داد.

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کشمش دارای طبیعت سرد و خشک است و برا افراد گرم مزاج بسیار مفید است.

او تصریح کرد: برای بهبود تنگی نفس حاصل از فشار قلب و خفقان قلبی می‌توان از دمنوش کشمش استفاده کرد؛ افراد می‌توانند از دم کرده مخلوط ۱۰ عدد کشمش با مقداری گل‌گاوزبان در یک لیوان آب جوش استفاده کنند.

دمنوش کشمش برای مقابله با تنگی نفس

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: برای افزایش هوش می‌توان به مدت ۴۰ روز، روزانه ۱۰ الی ۲۰ عدد کشمش را صبح ناشتا میل کرد.


بیشتر بخوانید: چه کسانی نباید خرما بخورند؟


او بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که زخم معده دارند برای بهبود و درمان این عارضه ۲۰ عدد کشمش بدون هسته را شب در آب خیس کرده و صبح پس از صبحانه میل کنند. همچنین برای جلوگیری از فراموشی و آلزایمر می‌توانند ۳۰ عدد کشمش را با ۵ عدد کندر کوبیده و سپس با عسل مخلوط کرده و در طول روز مصرف نمایند.

دمنوش کشمش برای مقابله با تنگی نفس

او ادامه داد: برای خرد کردن سنگ مثانه می‌توان ترکیب کشمش با فلفل سیاه را به کار برد. برای تهیه این ترکیب باید ابتدا هسته کشمش را خارج کرده و بجای آن فلفل سیاه را جایگزین کنیم.


بیشتر بخوانید: فرمول های طبیعی برای دفع سنگ مثانه +لیست موادغذایی مفید


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای درمان زخم و جوش های عفونی می‌توان مخلوط کشمش کوبیده شده و سرکه انگور قرمز را بر روی پوست ضماد کرد تا زخم و جوش بهبود پیدا کند. همچنین ترکیب کشمش و پیه به درمان درد و ورم ناحیه ناخن کمک می‌کند، برای این منظور  کشمش کوبیده شده را با پیه آب شده مخلوط کرده و برروی ناخن‌ها ضماد کنید.

دمنوش کشمش برای مقابله با تنگی نفس

او در پایان توصیه کرد: افراد گرم مزاج بهتر است کشمش را در فصل تابستان مصرف نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار