کپسول بوئینگ به زمین نشست

اولین کپسول فضاپیمای بوئینگ، در حالی به نمایش دو روزه خود پایان داد که قرار بود سفرش یک هفته به طول انجامد.

کپسول بوئینگ به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پرتاب نخستین کپسول بوئینگ به فضا از روز جمعه آغاز شد اما با گذشت نیم ساعت پس از پرواز، نتوانست به ایستگاه فضایی برسد و دریک مدار اشتباه سفرش به پایان رسید.

طبق اظهارات مهندسان ناسا سوخت این کپسول برای جهت یابی سوزانده شد و از این رو نتوانست به ایستگاه فضایی برسد. کنترل کننده‌های پرواز سعی در رفع مشکل داشتند، اما به دلیل فاصله میان موقعیت فضاپیما و ایستگاه ارتباطات و همچنین خطا در تنظیم ساعت، سیگنال‌ها به موقع دریافت نشد. 


بیشتر بخوانید فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی نرسید 


بوئینگ هنوز در تلاش است تا بفهمد این خطای زمان بندی چگونه رخ داده است. این مأموریت نزدیک به ۵۰ ساعت به طول انجامید و شامل ۳۳ مدار در اطراف زمین بود، یعنی چیزی حدود ۱۰۰ مدار کمتر از آنچه پیش بینی شده بود.

اندکی پس از فرود آمدن در White Sands، NM روز یکشنبه، ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ بوئینگ، ناسا و پرسنل ارتش آمریکا چتر نجات‌هایی را در اطراف فضاپیمای بوئینگ استرلینر تعبیه کردند و بوئینگ توانست با موفقیت کپسول خدمه خود را در صحرای نیومکزیکو فرود آورد، این موفقیت در حالی رخ داد که ایستگاه فضایی بین المللی تهدید کرده بود که مانع فرستادن فضانوردان این شرکت به ناسا در سال آینده خواهد شد.

کپسول بوئینگ

آدمک آزمایشی به نام Rosie the Rocketeer که در جایگاه فرمانده داخل این کپسول قرار گرفته بود، هدیه‌های تعطیلات، لباس و غذاهایی که می‌بایست به خدمه ایستگاه فضایی تحویل داده می‌شدند هم به زمین بازگشتند.

ریچارد جونز، مدیر پرواز بوئینگ گفت: حتی اگر همه اهداف برآورده نشده باشند، باز هم از نظر من موفقیت بزرگی بود.

این اولین کپسول ساخت آمریکایی طراحی شده برای فضانوردان است که قرار بود پس از بازگشت از مدار، دوباره به زمین بازگردد. کپسول‌های خدمه اولیه ناسا (عطارد، جمینی و آپولو) همه دارای نقص‌های خفیفی بودند. کپسول اژد‌ها SpaceX هم که زمستان سال گذشته با یک موشک آزمایشی اولین مدار گردی خود را انجام داد، در پایان ماموریت قصد دارد تا اقیانوس را بپیماید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار