بازگشایی مدارس ابتدایی اراک با بهبود نسبی کیفیت هوا

بهبود نسبی کیفیت هوا موجب بازگشایی مدارس ابتدایی اراک بعد از ۲ روز تعطیلی شد.

بهبود نسبی کیفیت هوا و بازگشایی مدارس ابتدایی اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وزش ملایم باد و بهبود نسبی کیفیت هوا موجب بازگشایی مدارس ابتدایی اراک بعد از ۲ روز تعطیلی شد.

این درحالی است که آلودگی هوای اراک اواخر هفته گذشته و ابتدای این هفته افزایش یافت و برای گروه‌های حساس و حتی برای همه گروه‌های سنی ناسالم و موجب تعطیلی مدارس ابتدایی در دو روز ابتدای این هفته شد.

اما هواشناسی اعلام کرد وضعیت کاهش غلظت آلاینده‌ها موقتی است و از روز سه‌شنبه دوباره هوا در شهر‌های پرجمعیت از جمله کلانشهر اراک آلوده می‌شودو این شرایط تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

روز پنجشنبه یک سامانه ناپایدار بارشی وارد کشور خواهد شد و موجب بارش در مناطق غرب و شمال غرب و با کمی تاخیر و بصورت ضعیف‌تر برخی مناطق مرکزی و نوار شمالی کشور خواهد شد.

بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اراک شنبه ۳۰ آذر تمامی مدارس ابتدایی شهرستان اراک در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شد و یک شنبه اول دیماه هم تمامی مدارس شهرستان اراک در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شد.

روز‌های یک شنبه و دو شنبه هفته گذشته هم آلودگی هوای شهر اراک تمام مدارس شهر اراک در نوبت صبح و عصر را به تعطیلی کشاند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی    گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده که ۳۱ روز برای گروه‌های حساس و یک روز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زينب
۱۱:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
امروز تعطيل است در قم؟