پلمب ۸ واحد مرغ فروشی در مهاباد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۶۰ کیلوگرم گوشت فاسد در مهاباد کشف و ۸ مغازه مرغ فروشی پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: در یک ماه گذشته ۲۴۷ نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی خام شامل قصابی، مرغ فروشی، رستوران‌ها، کبابی و... صورت گرفته است.

او افزود: در این بازدید‌ها ۶۵ کیلوگرم فرآورده‌های دامی فاسد شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، آلایش مرغی و دامی کشف و ضبط شد که بیشترین میزان آن مربوط به آلایش مرغی است.

آغاز تصریح کرد: یک واحد مغازه سوپر پروتئینی هم به علت تخلف بهداشتی در چند نوبت و همکاری نکردن با بازرسین به دادسرا و تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از اجرای طرح ممنوعیت فروش مرغ زنده خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و همچنین رعایت نکات بهداشتی طرح ممنوعیت فروش مرغ زنده در دستور کار قرار گرفته و کنترل راه‌های مواصلاتی به منظور جلوگیری از ورود آن به شهر اجرا می‌شود.

او افزود: در این زمینه یک دستگاه خودروی حمل مرغ زنده بدون مجوز توقیف و به مراجع قضای معرفی و ۸ باب مغازه فروش مرغ زنده نیز پلمپ شد.

آغاز در ادامه گفت: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

او از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در پایان از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.