کم رنگ بودن فرار مالیاتی در خراسان جنوبی

نباتی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین استان‌ها در کشور محسوب می‌شود و بحث فرار مالیاتی به ندرت در استان دیده می‌شود.

نباتی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۲۱۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان بوده که ۸۸ درصد درآمد استان از اخذ مالیات مستقیم است .

او افزود: مودیانی که اظهارنامه خود را تا پایان مهرماه پرداخت کردند از صددرصد بخشودگی مالیاتی برخوردار شدند و افرادی که در ماه‌های بعد از این تاریخ نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند از درصد بخشودگی کمتری برخوردار می‌شوند.

نباتی در خصوص فرار مالیاتی اظهار کرد:  خراسان جنوبی یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین استان‌ها در کشور محسوب می‌شود و بحث فرار مالیاتی به ندرت در استان دیده می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصد به بودجه، ۳ درصد به شهرداری‌ها و ۱ درصد به بیمه سلامت تعلق می‌گیرد و  ۴ درصد از آن به سفره خود مردم بر می‌گردد.

نباتی در ادامه افزود: ۳۸۷ میلیارد ریال به شهرداری‌ها ۱۵۹ میلیارد ریال به دهیاری‌ها و ۳۸ میلیارد ریال به مناطق عشایر از بخش مالیات بر ارزش افزوده تعلق گرفته است.

او با اشاره به اینکه در واقع هر چه مالیات بر ارزش افزوده بیشتر باشد سهم مناطق و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیشتر خواهد بود،تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم در صورت مشاهده موارد مشکوک فرار مالیاتی با تلفن ۱۵۲۶ تماس گرفته یا با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی این موارد را به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.