مدیرعامل آب منطقه‌ای قم:

ساعت کارکرد برق برای چاه‌های کشاورزی ۳ هزار ساعت مجاز است

حاجی حسینی مسگر گفت:درسال آینده تا ۴ هزار و ۵۰۰ ساعت کارکرد برق معاف از جریمه است،اما بالاتر از آن تعرفه تجاری محاسبه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احمد حاجی حسینی مسگرمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم  یکشنبه شب درجلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم گفت: کاهش مصرف آب دربرنامه سازگاری با کم آبی در بخش‌های شرب ۱۱، خدمات و صنعت ۲۰، کشاورزی ۱۳۲ و فضای سبز ۳۷ میلیون مترمکعب، در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

حاجی حسینی مسگر با بیان اینکه پیش از پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز، برداشت آب از چاه‌ها به اوج رسیده و کیفیت آب بسیار پایین آمده بود، یادآورشد: درحال حاضر بیش از ۶۰ درصد از منابع آب شرب استان قم از سرشاخه‌های دز تأمین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قم عنوان کرد: با ادامه روند کنونی مصرف آب در استان، بعد از سال ۱۴۰۵ نیاز به تأمین جدید منابع آبی برای قم داریم، از این رو باید کاهش مصرف و برنامه سازگاری با کم آبی دربخش‌های مختلف را با جدیت پیگیری کنیم.

حسینی مسگر با بیان اینکه ساعت کارکرد برق برای چاه‌های کشاورزی ۳ هزار ساعت مجاز است، تصریح کرد: درسال آینده تا ۴ هزار و ۵۰۰ ساعت کارکرد برق معاف از جریمه است، اما بالاتر از آن درصدی از تعرفه تجاری محاسبه می‌شود.

او از استفاده شهرداری از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و نامشخص بودن این میزان مصرف انتقاد کرد و گفت: مقدار آب قابل برنامه‌ریزی در حوزه شرب و صنعت ۹۶ میلیون مترمکعب و در حوزه کشاورزی ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، اما بخش کشاورزی بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب از این میزان مصرف بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به قطع حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی استان قم پس از احداث سد‌ها و بند‌های بالادست،تصریح کرد: سطح آب زیرزمینی در استان بیش از ۳۵ متر افت داشته و شوری آب تشدید شده که متأسفانه شرایط بسیار نامطلوبی است.

جلسه شورای حفاظت از منابع آب با حضور استاندار و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مصرف آب قم ، منابع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار