معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

ضرورت بسترسازی گفتگو میان اندیشمندان کشور‌های اسلامی

حجت الاسلام لک زایی گفت:ایجادبسترلازم برای گفتگو میان اندیشمندان ایران وجهان عرب می‌تواند نقش موثری درمبارزه باتکفیر داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روز دوشنبه در حاشیه «همایش بین‌المللی گفتگو‌های فرهنگی در چشم‌انداز تمدنی ایران و جهان عرب»گفت: ایجاد بستر لازم برای گفتگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب می‌تواند نقش موثری در روند مبارزه با تکفیر داشته باشد که هدف اصلی این همایش نیز بسترسازی برای گفتگو میان اندیشمندان جهان اسلام است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: این همایش برای تعامل میان جهان اسلام و برافراشتن پرچم صلح، توسعه، تمدن و آبادانی و ارائه برائت و بیزاری از حرکت‌های افراط‌گرایانه‌ای است که امنیت جهان اسلام و انسان‌ها را به مخاطره انداخته است.

حجت الاسلام لک زایی عنوان کرد: هر اتفاق تخریبی در منطقه، به سهم خود میان کشور‌ها فاصله می‌اندازد به همین دلیل به‌طور طبیعی تحولات و اعتراض‌های عراق نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی ادامه داد: این همایش از سلسله همایش‌هایی است که پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفتگو‌های اندیشمندان ایران و عرب، اقدام به برگزاری آن‌ها می‌کند.

حجت الاسلام لک زایی، بابیان اینکه این چهارمین همایش است که در قالب گفتگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود گفت: پیش‌ازاین نیز همایش‌هایی در کشور‌های عراق، تونس، قطر و لبنان توسط دفتر تبلیغات اسلامی با این موضوع ترتیب یافته است.

او عنوان کرد: این مقاله‌ها در چهار کارگروه ادبیات و هنر معماری؛ توسعه، تمدن و چالش‌ها؛ ارتباطات و رسانه و همچنین علم در جهان اسلام با حضور اندیشمندان مختلف جهان اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لک زایی ادامه داد: در این همایش اندیشمندانی از کشور‌های ایران، الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دبیرخانه این همایش بیش از ۲ سال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعال که در این مدت بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله از اندیشمندان کشور‌های مختلف به این دبیرخانه ارسال که از این تعداد ۶۰ چکیده پذیرفته‌شده و ۵۶ مقاله به این همایش راه یافت.

این همایش که صبح امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم آغازشده، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار