معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

باید در روستاها اشتغال زایی و ثروت آفرینی شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری می‌گوید: ایجاد زیرساخت‌ در روستاها به تنهایی کافی نیست، بلکه باید ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در روستاها صورت گیرد.

باید در روستاها اشتغال زایی و ثروت آفرینی شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که امروز همراه با معاون اول رئیس جمهور به بوشهر سفر کرده است، بیان کرد: دولت کارهای موثری برای پایدار کردن اشتغال در روستا‌ها و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق انجام داده است و زیرساخت‌های روستایی با گذشته قابل قیاس نیست.

او ادامه داد: البته این اقدامات به تنهایی کافی نیست بلکه ثروت آفرینی و ایجاد کار در روستاها نیز مهم است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در همین زمینه، ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که به اضافه منابع بانکی این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امید افزود: از این میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری هزینه شده و تأثیر خوبی در ایجاد اشتغال پایدار داشته است و باعث مهاجرت معکوس در کشور شده است.

او بیان کرد: پیشنهاد دولت این است که اعتبار اشتغال و توسعه روستایی پنج‌ساله شود و به‌طور قطع مجلس نیز همراهی لازم را در این زمینه دارد تا بتوانیم این اعتبار را برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۲ هزار میلیارد تومان به محرومیت زدایی و آبادانی روستا‌های کشور اختصاص یافت و در تأمین زیرساخت‌ها هزینه شد که این روند امسال هم ادامه دارد و در بودجه سال ۹۹ نیز پیش‌بینی‌شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: این اعتبار برای سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.