حزب دعوه عراق: نامزدی برای نخست‌وزیری تعیین نکرده‌ایم

حزب دعوت اسلامی عراق اعلام کرد این حزب نامزدی برای تصدی پست نخست‌وزیری مشخص نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، حزب دعوت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد این حزب هیچ نامردی برای تصدی پست نخست وزیری تعیین نکرده است.
 
در بیانیه حزب دعوت اسلامی عراق همچنین آمده است: فراکسیون دولت قانون بخشی از ائتلاف سازندگی است و موضع جمعی در آن طبق چارچوب‌های قانون اساسی اتخاذ می‌شود.

پایگاه بغداد الیوم روز گذشته به اسنادی دست یافته بود که از توافق رهبران ائتلاف سازندگی با «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی برای تصدی پست نخست وزیری خبر می‌داد.

از سوی دیگر، «امجد عقابی» نماینده ائتلاف سائرون امروز، دوشنبه از تصمیم برهم صالح، رئیس جمهور عراق برای اعلام نام یک نامزد مستقل برای نخست وزیری ظرف امروز یا فردا خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: رئیس جمهور متوجه درخواست معترضان است و از سوی ائتلاف سازندگی در خصوص «قصی السهیل» تحت فشار قرار گرفته است. روز گذشته اختلافاتی درباره نامزدی قصی السهیل رخ داد و برهم صالح با نامزدی وی مخالفت کرد و گفت نمی‌خواهد باعث ریخته شدن خون ملت عراق شود.

پیشتر رسانه‌های خبری از دور تازه‌ای از ناآرامی‌ها در عراق در پی معرفی «قصی السهیل» به عنوان نخست وزیر پیشنهادی ائتلاف البنا (به رهبری هادی العامری) خبر داده و اعلام کردند اعتراضات در شهر‌های مختلف عراق بار دیگر تشدید شده است.

طبق اعلام رسانه‌های خبری، شامگاه یکشنبه در شهر‌های بغداد، کربلا، بصره، و ناصریه مردم معترض راه‌های اصلی شهر را بستند و با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند. گفتنی است معترضان مخالف اسامی پیشنهادی جریان‌های سیاسی موجود برای تصدی نخست وزیری عراق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار