زنان مرزنشین باسواد خواهند شد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فاصله نرخ باسوادی بین زنان و مردان استان در حال کاهش است.

آموزش و پرورش به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشستی که امروز (دوم دی) به مناسبت هفته سوادآموزی و با حضور فعالان سوادآموزی استان و رابطین دستگاه‌های مشارکت‌کننده و فعال در این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس نتایج آخرین سرش ماری صورت گرفته در کشور (سال ۱۳۹۵) اختلاف سطح باسوادی بین زنان و مردان در استان کرمانشاه ۹.۸ درصد است، گفت: این میزان در کشور ۶.۸ درصد است و این یعنی نرخ باسوادی بین زنان و مردان در استان کرمانشاه با میانگین کشوری فاصله سه درصدی دارد.

او ادامه داد: بر اساس این آمار مردان کرمانشاهی ۹.۸ درصد از زنان این استان باسوادتر هستند که این میزان در متوسط کشور ۶.۸ درصد است.

نوروزی‌فرد با اشاره به برنامه استان برای کاهش فاصله نرخ باسوادی بین زنان و مردان، اضافه کرد: از سال گذشته طرحی را برای کاهش این فاصله در مجموعه سوادآموزی استان اجرایی کرده ایم که این طرح موفقیت آمیز بود و وضعیت استان را از وضعیت قرمز به وضعیت زرد بهبود داده است.

او  اشاره‌ای هم به فاصله نرخ باسوادی بین مردم شهر و روستا در استان کرمانشاه داشت و افزود: فاصله نرخ باسوادی بین مردم شهر و روستا در استان کرمانشاه ۱۲.۲ درصد است که میانگین کشوری آن ۱۲.۳ درصد است.

او ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح شتاب‌بخشی باسوادی در مناطق کم برخورداری مثل منطقه سرفیروزآباد، بیلوار، محله جعفرآباد در شهر کرمانشاه است که قرار است ۵۰۰ نفر از بی سوادان مطلق این محلات را تا پایان دی ماه باسواد کنیم که تاکنون ۲۴۰ نفر از این حجم باسواد شده اند.

او گفت : در طرح دوم هم که استان کرمانشاه تنها استانی خواهد بود که سال آینده آن را اجرایی خواهد کرد زنان مرزنشین شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپلذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و جوانرود باسواد خواهند شد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.