۶۰۰ هکتار از مراتع حوزه سد آزاد قرق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از قرق و حفاظت ۶۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های حوزه سد آزاد در این شهرستان خبر داد.

‍شاهرخ محمودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،گفت: ۶۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های اسلام دشت، ده بنیاد، دره هرد و گوریچه در حوزه سد آزاد که از نظر پوشش گیاهی جزو مراتع فقیر محسوب می‌شوند، قرق و حفاظت شد.

او افزود: برای تجمیع کلیه فعالیت‌های واحد‌های مختلف اداره در یک حوزه و همچنین صرفه جویی در زمان و نیروی متخصص ناظر بر پروژه ها، عملیات قرق و حفاظت نیز همگام با اجرای سایر عملیات و پروژه‌های آبخیزداری و کپه کاری در این حوزه انجام گردید.

محمودی بیان کرد: اجرای عملیات قرق باعث ایجاد امنیت زیستی برای اهالی و دامداران منطقه خواهد شد؛ دامداران و مجریان طرح‌های مرتعداری می‌بایست همکاری لازم را در امر قرق مراتع مذکور انجام دهند و به مدت یک سال از ورود دام به مناطق احیایی جلوگیری به عمل آورند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین آب و حفاظت خاک جز دغدغه‌های اصلی قرن حاضر می‌باشد و با توجه به شرایط آب و هوایی سالیان اخیر، قرق به عنوان یکی از عملیات‌های اصلاحی مهم در بحث احیا مراتع مطرح می‌باشد که باعث تولید علوفه، حفاظت خاک و بهبود پوشش گیاهی سطح مراتع شهرستان خواهد شد.

شرکت هوار گستر زریبار به عنوان پیمانکار پروژه، تابلوی مشخصات پروژه را در ابتدای حوزه سد آزاد نصب و بنر اطلاعیه قرق را بر روی دیوار مسجد الصاق نمود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حفاظت ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.