فرماندار خرم‌آباد خبر داد؛

تخریب و تعرض در سرانه اراضی کشاورزی افزایش یافته است

فرماندار خرم‌آباد گفت: سالانه شاهد تعرض و تخریب سرانه اراضی کشاورزی لرستان هستیم که بایستی متولیان امر با برنامه‌ریزی‌های مختلف از این موضوع جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جعفر طولابی در جلسه صیانت از تغییر کاربری‌های اراضی زراعی لرستان، با تاکید بر اهمیت حفظ منابع‌طبیعی، اظهار کرد: حفظ اراضی کاربری اراضی کشاورزی در جهت استفاده و بهره‌برداری صحیح از منابع‌طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص حفظ اراضی دچار مشکلاتی هستیم، همچنان‌که سالانه از سرانه اراضی کشاورزی از نظر تعرض و تخریب کاسته می‌شود، که این موضوع تهدید جدی برای تامین امنیت غذایی است.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه عوامل مختلفی در جهت تخریب منابع طبیعی به ویژه تعرض به اراضی کشاورزی وجود دارد، افزود: بخشی از این عوامل همچون خشکسالی، طبیعی بوده و برخی همانند توسعه صنایع و جوامع بشری که عامل انسانی هستند موجب بروز مشکلات در زمینه تغییر کاربری اراضی می‌شوند.

طولابی بر فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آموزش و اطلاعات عمومی مردم مناطق روستایی تاکید و تصریح کرد: نیاز است این موضوع همواره در دستور کار متولیان حوزه کشاورزی قرار گیرد.

وی بیان داشت: سازمان جهادکشاورزی استان بایستی با گشت‌های سیار و کنترل و مراقبت و همچنین بازرسی‌های مستمر، تخلف‌های تخریب اراضی را شناسایی و به مراجع قضایی جهت برخورد‌های قانونی معرفی کند.

فرماندار خرم‌آباد، تعامل بین همه دستگاه‌های ذیربط همچون جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، مراجع قضائی، محیط‌زیست و دهیاران را در صیانت از اراضی کشاورزی بسیار مهم خواند و گفت: همچنین متولیان امر بایستی مالکین اراضی بلااستفاده را شناسایی و تعیین‌تکلیف کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.