همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان در قزوین

ششمین همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان با عنوان میراث و مناظر روستایی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، کریمی رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی در همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان گفت: صنعت اکوتورسیم روستایی امروز بیش از گذشته مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

کریمی با توجه به جمعیت ۳۰ درصدی روستائیان افزود: کسانی که پایبند به اصالت روستایی خود هستند باید به ویژه در بخش گردشگری مورد حمایت قرار گیرند.

معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز گفت: روستا زیربنای جوامع است، اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

زندیه افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

هاشم پور دبیر همایش هم گفت: مناظر روستایی در حال تغییر و همسانی با شرایط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی هستند و عواقب آن‌ها را نباید نادیده گرفت.

وثیق نیا نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان هم با اشاره به خالی شدن ۳۰ هزار روستای کشور طی چهار دهه گذشته گفت: ۸۲ درصد روستا‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر جمعیت دارند و جمعیت ۳۲ درصد هم زیر ۵۰ نفر است که نشان می‌دهد توجهی به نیاز‌های روستا‌ها نشده است.

رییس پژوهشکده نظر و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم مشکل روستا‌ها را مربوط به درک نادرست دستگاه اداری از روستا دانست و گفت: روستا‌ها نباید شهر کوچک تلقی شوند بلکه بر پایه حضور انسان‌ها برای تولید شکل گرفته اند.

منصوری اضافه کرد: وجه کالبدی روستا در هر نوع مداخله در آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار