حلوصی آکار: هنوز یگان‌های کُرد ی. پ. گ مناطق شمالی سوریه را ترک نکرده‌اند

وزیر دفاع ترکیه از ادامه حضور شبه‌نظامیان کُرد در مناطق اطراف عملیات «چشمه صلح» خبر داد.

آکار: هنوز یگان‌های کُرد ی. پ. گ مناطق شمالی سوریه را ترک نکرده اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد به رغم عملیات نظامی آنکارا (چشمه صلح) هنوز یگان‌های کُرد ی. پ. گ مناطق شمالی سوریه را ترک نکرده‌اند.

آکار در این خصوص گفت: منطقه عملیات از وجود تروریست‌ها کاملا پاکسازی شده است و امنیت این منطقه تضمین می‌شود. ترکیه اقدامات خود را با آمریکا و روسیه در چارچوب توافق‌های به دست آمده هماهنگ می‌کند. با این حال، هنوز تروریست‌ها در شمال شرقی سوریه که همان شرق و غرب محل عملیات «سرچشمه صلح» است، حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به حضور هیئت ترکیه در مسکو افزود: هماهنگی‌ها در این مورد با طرف روسی ادامه دارد.

روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت یک هیئت ترک برای گفتگو درمورد اوضاع سوریه و لیبی به مسکو می‌رود. پیش از آن نیز مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه ترکیه و روسیه به صورت تلفنی درباره آخرین تحولات لیبی و سوریه گفتگو کردند.

پس از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال سوریه و اعلام آتش‌بس، نیرو‌های مشترک ترکیه و روسیه در مرز‌های سوریه اقدام به گشت زنی مشترک می‌کنند. آنکارا کُرد‌های سوریه را هم‌پیمان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می‌داند و خواستار عقب‌نشینی این شبه نظامیان از مرز‌های خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار