موفقیت چشمگیر استارتاپ خودروهای الکتریکی Rivian با سرمایه گذاری آمازون و فورد

استارتاپ Rivian با جذب سرمایه نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از طرف شرکت‌هایی مانند آمازون و فورد، به یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های ۲۰۱۹ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، استارتاپ موفق Rivian با تولید خودرو‌های جذاب الکتریکی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. روز گذشته اعلام شد که شرکت مدیریت دارایی T. Rowe Price مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در Rivian هزینه کرده است. به این ترتیب تزریق مالی جدید به این استارتاپ، راه رشد و تولید خودرو‌های جدید EV را هموار‌تر می‌کند. البته از ابتدای سال سه شرکت دیگر نیز بر روی Rivian سرمایه گذاری کرده بودند، این شرکت‌ها شامل نام‌های بزرگی مانند آمازون به مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار، شرکت فورد به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار و Cox Automotive به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار می‌شود. به این ترتیب در سال ۲۰۱۹ مبلغی بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به Rivian تزریق شده که یک موفقیت بزرگ به شمار می‌آید.

استارتاپ Rivian از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده و حالا پس از یک دهه بر روی مسیر صعودی خود قرار گرفته و تا کنون بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است، با این روند استارتاپ Rivian در آینده به رقیبی جدی برای دیگر استارتاپ خودرو‌های الکتریکی موفق در آمریکا با نام تسلا خواهد شد. از طرفی همکاری Rivian با آمازون و فورد و استفاده از اعتبار و ارتباطات این دو شرکت، قطعا شرایط بسیار مناسبی برای این استارتاپ فراهم خواهد کرد.

موفقیت چشمگیر استارتاپ خودروهای الکتریکی Rivian با سرمایه گذاری آمازون و فورد

شروعی آرام، رمز موقیت Rivian 

دلایل مختلفی برای موفقیت Rivian و شرایط بهتر این شرکت نسبت به دیگر استارتاپ‌های خودرو‌های الکتریکی مانند Faraday Future، Lucid Motors و Byton عنوان شده است. به عنوان مثال Rivian از زمان شروع به کار خود در سال ۲۰۰۹ از هرگونه حاشیه به دور بوده و تنها با صرف چند میلیون دلار، تمرکز خود بر روی تولید بسته باتری و پیشرانه بهبود یافته الکتریکی حفظ کرد و حالا پاسخ این آرامش را با سرمایه گذاری‌های میلیاردی دریافت می‌کند.

این استارتاپ پس از ۹ سال، در سال گذشه برای اولین بار محصولات خود را معرفی کرد، شاسی‌بلند R1T در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس سال گذشته معرفی شد و یکی از درخشان‌ترین محصولات این نمایشگاه بود. در حال حاضر این شرکت یک سال تا تولید اولین کامیون برقی خود فاصله دارد، وسیله‌ای که طبق گفته مدیران Rivian، بیش از ۴۰ کیلومتر با یک شارژ را طی می‌کند. همچنین ساخت بیش از ۱۰۰ هزار ون الکتریکی تا سال ۲۰۲۴ نیز در دستور کار این استارتاپ قرار دارد.

موفقیت چشمگیر استارتاپ خودروهای الکتریکی Rivian با سرمایه گذاری آمازون و فورد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار