ضرورت آموزش شهرداران برای مدیریت شهری کارآمد

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهرداران در بحث مدیریت شهری کار آمد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست صمیمی با جمعی از شهرداران استان با بیان اینکه در حال حاضر دنیا در حال تغییر است لذا باید آموزش را در اولویت خود قرار دهید، افزود: در بحث تغییر در حوزه علوم و فنون که با سرعت بیشتری انجام می‌شود باید همیشه و در همه شرایط خود را با آموزش به روز نگه دارید.

او افزود: میل زیستن انسان در رفاه باعث به وجود آمدن شهر‌ها شده است و ما می‌خواهیم شهر‌ها را مدیریت کنیم چرا که رشد جمعیتی در شهر‌ها رو به افزایش است و رکود و سختی معیشت مردم را به حاشیه نشینی شهر‌ها می‌کشاند و مردم از نقاط محروم به نقاط برخوردار مهاجرت می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شورا‌های اسلامی شهر را جزو حقوق شهروندان ایران اسلامی برشمرد و گفت: باید انرژی و هم افزایی بین شهرداری و شورا‌های اسلامی ایجاد شود چرا که شهر تنها توسط شهردار اداره نمی‌شود بلکه نیازمند هم افزایی شورا نیز است.

او رویکرد رایج امروز را رویکرد اجتماعی، شبکه‌ای، نهادی و هم افزایی عنوان کرد و گفت: اصل اول در مدیریت شهری مشارکت مردم، اصل دوم قانون و اصل سوم شفافیت است که مدیریتی کار آمد را بوجود می‌آورد.

 شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز گفت: کسی که برای کار شهرداری انتخاب می‌شود باید عاشق کارش باشد و با علاقه در کارش فعالیت کند، همچنین باید گفت، در این جلسات حتی اگر یکی از موضوعات حل شود باز هم بسیار مناسب است و باید مواردی که در سطح استان نیست مطرح نشود

شهردار تبریز افزود: اگر شهرداری‌ها را تقویت کنید می‌توانند خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنند و در بحث درآمدزایی هم می‌توان گفت محل درآمد شهرداری‌ها در حال حاضر از بافت‌های فرسوده و حریم شهر‌ها صورت می‌گیرد.

در ابتدای مراسم سلطانی رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تبریز با ارائه گزارشی گفت: مجموعه تمهیدات آموزش در این مرکز تدوین و در راستای سیاست‌های استانداری آذربایجان شرقی و سیاست سازمان شهرداری‌های کشور که تآسی از برنامه‌های وزارت کشور است در جهت خودکفایی، تعالی و اهداف سازمانی رشد سازمانی را تحت پوشش خود قرار داده و از سه سال پیش آموزش دهیاران، بخشداران و شورا‌های اسلامی در این مجموعه در شرایط سخت طراحی و انجام شده است.

در ادامه مراسم تعدادی از شهرداران شهر‌های استان با ارائه گزارشی، مشکلات مربوط به امور سرمایه گذاری، طرح جامع تفصیلی، وجود جایگاه‌های سی ان جی در شهر‌ها و حقوق و مزایای کم کارکنان شهرداری‌ها و دیگر مشکلات را برای استاندار بیان کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار