مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم مطرح کرد؛

ثبت تجارب و الگو‌های موفق ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه

سیف گفت: مستند سازی، اطلاع رسانی و ترویج برنامه‌های موفق می‌تواند به فرهنگ سازی و الگو برداری مناسبی منجر شود.

الگوهای موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را باید ترویج دادمحمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: توسعه موسسه‌ها و مراکز علمی کشور طی سال‌های اخیر توانمندی‌های بسیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور فراهم کرده است.

او در ادامه گفت:  شرایط بین‌المللی و چالش‌های موجود کشور نیازمند مشارکت و حضور گسترده اندیشمندان و متخصصان موسسه ‌ها در صحنه‌هایی اجتماعی و صنعتی است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با بهره گیری از تجارب گذشته و شرایط و نیازهای کنونی نسبت به تدوین و اجرای روال‌ها وشیوه‌نامه‌های لازم باید اقداماتی صورت بگیرد تا مهمترین مشکلات به وجود آمده در این زمینه مخصوصا در بخش قراردادهای تحقیقاتی موسسات آموزش عالی رفع شود.


بیشتر بخوانید:تامین نیازهای صنعت پتروشیمی با نوآوری یک شرکت دانش‌بنیان


او در خصوص تعامل و ارتباط فعالیت‌های پژوهشی با نیازها و اولویت‌های کشور،گفت: خوشبختانه در این زمینه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اقدامات مناسبی را آغاز کرده‌اند و برنامه‌های مفیدی  در جهت توسعه قراردادهای صنعتی، بهبود دوره‌های کار آموزی، اشتغال فارغ‌التحصیلان و کمک به رفع چالش‌های ملی اجرا شده است.

سیف مطرح کرد: مستند سازی، اطلاع رسانی و ترویج برنامه‌های موفق می‌تواند به فرهنگ سازی و الگو برداری مناسبی منجر شود به همین منظور دفتر ارتباط با صنعت و  معاونت پژوهش و فناوری اقدام به جمع‌آوری و تدوین تجارب موفق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها کرده است.

انتهای پیام /

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.