وکیل ترامپ از نقش سرمایه دار آمریکایی در انتخاب سفرا پرده برداشت

وکیل ترامپ افشا کرد جورج سوروس، سرمایه دار آمریکایی در نصب ۴ سفیر آمریکا در اوکراین نقش داشته است.

رودی جولیانی، وکیل ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه پرونده رسوایی اوکراین گیت مربوط به استیضاح ترامپ، افشا کرد جورج سوروس، سرمایه دار آمریکایی در نصب ۴ سفیر آمریکا در اوکراین نقش داشته است.

جولیانی گفت ماری یووانوویچ، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین توسط جورج سوروس کنترل می‌شد.

وکیل شخصی دونالد ترامپ افزود: «سوروس، ۴ سفیر را در آنجا منصوب کرد و عوامل پلیس فدرال آمریکا را برای رسیدن به اهداف خود به کار می‌گرفت.»


بیشتر بخوانید: عصبانیت شدید ترامپ از پلوسی

دستیار جولیانی به دریافت یک میلیون دلار متهم شد


رودی جولیانی گفت: «اگر من با جورج سوروس مخالفت می‌کنیم به من نگویید که یهودستیز هستم. من یهودی‌تر از سوروس هستم. او مرد ترسناکی است.»

در ۱۳ دسامبر، رسانه وستی اوکراین، جورج سوروس را دومین مرد تأثیرگذار در سال ۲۰۱۹ در اوکراین معرفی کرد. عوامل این رتبه بندی اعلام کردند، وی از طریق ده‌ها سازمان که حامی مالی آنهاست، نفوذ زیادی در سیاست‌های اوکراین اعمال می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار