بیش از ۲ هزار کلاس در خراسان شمالی هوشمندسازی شد

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون، ۲ هزار و ۱۶۱ کلاس درس در هزار و ۵۶ مدرسه استان هوشمندسازی شده است.

بیش از ۲ هزار کلاس در خراسان شمالی هوشمندسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی خوش آیینه معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هوشمندسازی مدارس در جهت عدالت آموزشی در شهر و روستا در دستور کار است و اکنون ۶۰۰ مدرسه از هزار و ۳۱۸مدرسه روستایی استان هوشمندسازی شده است.

خوش آیینه افزود: بر اساس طرحی که با همکاری وزارت ارتباطات انجام می‌شود، قرار است برای هوشمند سازی مدارس شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها، بستر‌های اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود که البته بیشتر شهر‌های این استان، مشمول این طرح است.

او اظهار کرد: بر این اساس، تامین زیرساخت هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری است و تا پایان امسال، مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات برای هوشمندسازی مدارس، کمبود اعتبار است گفت: امسال اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: هوشمندسازی هر کلاس درس، ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

۱۸۰هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.