ضرورت آشنایی با مهارت‌های زندگی وخودآگاهی برای پیشگیری از اعتیاد

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: آشنایی با مهارت‌های زندگی وخودآگاهی برای از پیشگیری اعتیاد امری ضروری است.

ضرورت آشنایی با مهارت‌های زندگی وخودآگاهی برای از پیشگیری اعتیادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور و با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت انجام برنامه‌های متنوع در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های آموزشی در مناطق کم برخوردار شهرستان فامنین برگزار شد.

مریم پاک بین، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر همدان با اشاره به اینکه باید از گرایش جوانان به سمت اعتیاد کارگاه پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با مهارت‌های زندگی تشکیل داد افزود: کارگاه پیشگیری از اعتیاد با عنوان خود آگاهی، همدلی و مهارت نه گفتن با حضور ۵۵ نفر از جوانان و نوجوانان شهرستان فامنین برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر همدان ادامه داد: ۱۲۰ نفر از والدین دانش آموزان مدرسه سمیه در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی شامل خودآگاهی، همدلی، تفکر انتقادی و مدیریت کنترل استرس شرکت کردند.

پاک بین بیان کرد: با توجه به استقبال والدین از این دوره‌های آموزشی، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای والدین دانش آموزان مدرسه زینبیه با حضور ۵۶ نفر از مادران نیز برگزار شد.

او ابراز داشت: علاوه بر این کارگاه آموزشی، ۱۴۰ تن از دختران و پسران نوجوان و ۶۸ نفر از دانش آموزان پسر روستای ماماهان شهرستان فامنین مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر همدان با بیان اینکه این جمعیت عضو شورای اجتماعی کشور است اضافه کرد: بنابراین این دوره‌های آموزشی توسط اساتید و پرسنل جمعیت هلال احمر که دارای مدرک مرتبط روانشناسی بالینی هستند دایر شده است.

پاک بین اضافه کرد: جامعه هدف هلال احمر مهارت آموزی به جوانان و نوجوانان است و توانمند سازی جوانان و نوجوانان در زمینه خودآگاهی و مهارت‌های نه گفتن و برای والدین مبحث فرزند پروری در اولویت قرار گرفت.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.