رونمایی از کتاب به رنگ راجی

با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد از کتاب به رنگ راجی رونمایی شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی‌محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم رونمایی از کتاب ،به رنگ راجی، در  روستای اسدآباد بهمن ابرکوه، گفت: مطالعه این کتاب درس بسیار بزرگی را برای من و سایر معلولان بازآموزی می‌کند که معلولیت محدودیت است؛ اما ناتوانی نیست.

او  با بیان اینکه هر چه اطلاعات و آگاهی انسان بیشتر باشد تأثیر آن در عملکرد و رفتار وی نمایان خواهد شد، ادامه داد: زمانی که کتابی پیرامون توانایی‌های معلولان نوشته می‌شود، قطعاً بر روی رفتار و بینش افراد در برخورد با معلولین اثرگذار است.

عطابخش تأکید کرد: توصیه می‌شود کتاب به رنگ راجی و سایر کتاب‌هایی از این قبیل که به معرفی توانمندی‌های معلولان می‌پردازد، بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد تا اعتقاد و ایمان به توانمندی‌های چنین افرادی در بین جامعه بیشتر شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در راستای حمایت از کتاب و همچنین احیا روحیه امید در وجود برخی از معلولان که بعضاً ناامید شده‌اند تعدادی از این کتاب‌ها برای مراکز توان‌بخشی خریداری می‌شود تا معلولین بدانند که می‌توانند از توانایی‌های پنهان خود برای زندگی بهتر استفاده کنند.

رحیم میرعظیم نویسنده کتاب به رنگ راجی پیرامون چگونگی نگارش کتاب، گفت: جرقه کار از گزارشی زده شد که در سال ۱۳۹۰ به عنوان خبرنگار در یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور پیرامون زندگی خواهران معلول راجی منتشر کردم و آن زمان موجب شد این دو هنرمند شناخته شوند.

او افزود: کتاب به رنگ راجی بر مبنای همان گزارش، ولی با توجه به جزئیات زندگی این دو خواهر معلول نوشته شد که توانستند علی‌رغم داشتن مشکلات شدید جسمی و حرکتی، بر سکون و ناامیدی در زندگی غلبه کرده و مسیر روشنی را برای خود ترسیم کنند.

میرعظیم گفت: کتاب نامبرده شامل سه بخش است که در دو بخش اول زندگی‌نامه سمیه و زینب مطرح شده و بخش سوم نیز شامل تصاویر زیادی از آثار و هنر‌های این دو خواهر است. ضمن اینکه نام کتاب نیز با همکاری هر دو هنرمند انتخاب شده که مفهوم آن «به رنگ امید» است.

علی خاتمی دهیار روستای اسدآباد اسفندآباد نیز در این مراسم، گفت: به منظور حمایت از همه معلولان روستا به ویژه خواهران راجی، تولیدات، صنایع‌دستی و آثار هنری آنان به منظور هدیه دادن به افراد مختلف از آنان خریداری می‌شود تا علاوه بر داشتن درآمد، آنان را به ادامه راه تشویق کند.

 کتاب به رنگ راجی پیرامون زندگی سمیه و زینب راجی دو خواهر دارای معلولیت؛ اما هنرمند و توانمند از سوی رحیم میرعظیم به رشته تحریر در آمده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار