احتمال تولید گلکسی فولد ۲ با نمایشگر منعطف شیشه‌ای

گفته‌ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک، صفحه نمایش گوشی‌های تاشو رشد کیفی قابل توجهی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل این ماه تصاویری از یک گوشی تاشو در دست ما قرار گرفت و شایعه شده بود که این محصول بعدی سامسونگ خواهد بود. حال سوال ما این است که امکان دارد صفحه نمایش این گوشی شیشه‌ای باشد؟ برخی افراد که گا‌ها اخبار تلفن‌های همراه را فاش می‌کنند چنین ادعایی دارند. یکی از این افراد اخیرا در حساب کاربری خود توئیت کرده که شرکت سامسونگ موفق شده تا محافظ صفحه‌ای بسیار نازک برای گوشی‌های تاشو نسل بعد خود اختراع کند. این شخص برای اثبات حرف خود به صاف بودن و چروک نشدن صفحه نمایش این گوشی در هنگام خم شدن اشاره کرده است. همانطور که می‌دانید صفحه نمایش‌های پلاستیکی در زمان خم شدن چروک‌هایی در اطراف محل خمیدگی ایجاد می‌کنند.

سامسونگ UTG چیست؟

قطعا دست‌یابی به چنین چیزی برای شرکت سامسونگ غیرممکن نیست، این شرکت همچنین در بازار اروپا محصولی با نام Samsung Ultra Thin Glass یا همان UTG را عرضه کرده است که گفته می‌شود در ساخت گوشی بعدی تاشو خود از آن استفاده خواهد کرد. ما همچنین می‌دانیم که کارخانه‌ها هزینه زیادی برای این نوع گوشی‌ها محتمل می‌شوند، از این رو صفحه نمایش شیشه‌ای تاشو قدم بزرگی برای رشد این صنعت در بازار جهانی خواهد بود. این شیشه انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به پلاستیک‌های پلیمری خواهد داشت در نتیجه می‌تواند کمک بزرگی بر حل مشکل در کیفیت گوشی‌های تاشو باشد. گفته می‌شود یکی از تامیین کننده‌های شرکت اپل نیز در حال ساخت چنین شیشه‌ای است و اپل نیز انتظار تولید نسخه قابل قبول از این نوع شیشه را دارد تا تولید گوشی‌های منعطف خود را آغاز کند.

قدمی بزرگ در ساخت گوشی‌های تاشو


بیشتر بخوانید: گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی S10 لایت تا ماه آینده معرفی می‌شوند


باید منتظر ماند

هیچ‌کدام از این اخبار و گفته‌ها سندی بر این نیست که شرکت سامسونگ می‌خواهد گوشی تاشو بعدی خود را با صفحه نمایش شیشه‌ای تولید کند. هیچ‌کس حتی مطمئن نیست که تصاویر پخش شده مربوط به گوشی Fold 2 است یا خیر. با این حال تمامی این مسائل غیرممکن نیست. سامسونگ هنوز راه طولانی برای طی کردن در مسیر این نوع گوشی‌ها دارد و به نظر می‌آید شیشه‌ای شدن صفحه نمایش آن‌ها قدمی به سوی جلو باشد. ما انتظار داریم تا این شرکت در اوایل سال جدید میلادی اطلاعات بیشتری از اهداف و نقشه‌های خود در اختیار ما قرار دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار