محصولاتی با طعم سلامتی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی البرزگفت:تولید محصول سالم در ۳۷۳ هکتار اراضی کشاورزی، زراعی با استفاده از روش بیولوژیک مبارزه با آفات انجام شده است.

مرتضی امید بخش، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: در۳۷۳هکتار اراضی کشاورزی،زراعی  به جای سمپاشی با آفت‌کش‌های شیمیایی از روش کنترل بیولوژیک استفاده شده است.

او افزود:مبارزه بيولوژيک به روشي گفته مي‌شود که با بهره‌گيري از عوامل و فراورده‌هاي طبيعي و زنده به جای سم، براي از بين بردن آفات نباتي انجام می شود و موجب طعم لذیذ و سلامتی محصول می شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان البرز افزود: در ۱۵۰هکتار اراضی زراعی   محصول پنبه ،  ۲۰۰ هکتار اراضی کشت گوجه فرنگی ،۲۰ هکتار کشت سیب درختی ،۳هکتار کشت توت فرنگی از  روش های بیولوژیک آفت کشی استفاده شده است که منجر به تولید محصول سالم و عاری از مواد شیمیایی می شود.

او با اشاره به این که  در پروژه کشت توت فرنگی در سه هکتار نیز استفاده از مصرف سم  را به حداقل رسانده ایم  گفت: برای  پیاده کردن روش بیولوژیک  حدود۱۱۰ میلیون تومان  هزینه کرده ایم که  ۵۵ درصدهزینه به صورت یارانه‌ای پرداخت شده  و ۴۵ درصد   به عهده گلخانه دار گذاشته شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان البرز افزود: استفاده از روش بیولوژیک در محصولات کشاورزی  به کاهش مصرف سموم شیمیایی و  تولید محصول سالم  کمک می کند.

 انتهای پیام/ر.ش

برچسب ها: بیولوژیک ، سم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.