منشا تیراندازی‌ها در جویبار چه بود؟ + فیلم

تیراندازی‌های اخیر در یکی از تالاب‌های جویبار کنترل شده بود.

منشا تیراندازی‌ها در جویبار چه بود؟ + فیلمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،تصاویری اخیرا در فضای مجازی با عنوان ( تیراندازی وحشتناک در بابلسر هر روز ادامه دارد) منتشر شد که از زمان انتشار این تصاویر برخی‌ها در فضای مجازی از این اقدام به عنوان تخلف و از  مکان آن به عنوان میدان تیر شکار پرندگان نام بردند.

در این خبر اعلام شده بود عدم برخورد قانونی با صید و شکار و عرضه پرندگان مهاجر در مازندران کار را به جایی رسانده شکارچیان در زمین‌ها کشاورزی مجاور مناطق مسکونی شهر بابلسر، برای شکار پرندگان مهاجر آسمان بابلسر را به رگبار گلوله بستند.


مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه این تیراندازی‌ها نه در بابلسر بلکه در آب بندان پایین زرین کلا جویبار اتفاق افتاده است، گفت: محیط زیست مازندران  از هفته گذشته صدور پروانه شکار پرنده برای شکارچیان مجاز را آغاز کرده است.

او افزود: وقتی برای تعدادی شکارچی مجوز و پروانه شکار صادر می‌شود و حجم پرندگان نیز در یک تالاب بیشتر است طبیعی خواهد بود که شکارچیان مجاز این تالاب را برای شکار انتخاب کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بر اساس قانون هر شکارچی مجاز است سه قطعه پرنده شکار کند و اگر پنجاه شکارچی در یک ساعت بخواهند در یک تالاب  حضور داشته باشند، طبیعی است که صدای تیراندازی گسترده‌ای شنیده خواهد شد.

او با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست در آن روز در تالاب پایین زرین کلا حضور داشتند و بر روند شکار پرندگان نظارت می‌کردند، افزود: هشت شکارچی غیر مجاز در این روز قصد شکار پرنده‌ها را داشتند که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار