جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان به دلیل ترس از نیرو‌های مقاومت است

نماینده مجلس گفت: خروج آمریکا از افغانستان به دلیل ترس از نیرو‌های مقاومت است، البته معتقدم که آمریکا دست از سر افغانستان برنخواهد داشت.

خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان به دلیل ترس از نیرو‌های مقاومت استمحمدجواد جمالی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان اظهار کرد: آمریکا طولانی‌ترین اشغال نظامی را در قرن اخیر در کشور افغانستان انجام داده و حضور نیرو‌های این کشور در افغانستان باعث ایجاد ناامنی چند برابری شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: آمریکا، افغانستان را به عنوان پایگاهی برای ضربه زدن به کشور‌های همسایه تلقی می‌کند.

او ادامه داد: خروج آمریکا از افغانستان به معنای شکست سیاسی این کشور است، چرا که آمریکا در افغانستان خود را در تیررأس نیرو‌های مقاومت می‌بیند، اما معتقدم که آمریکا حتی با خروجش از این کشور دست از سر افغانستان برنخواهد داشت.

جمالی گفت: افغانستان تنها کشور همسایه است که ایران یک خط اعتباری برای توسعه مناسبات مرزی با این کشور تعریف کرده است و اگر گشایش و توسعه مناسبات مرزی را در پیش بگیریم به سود هر دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۸
امریکائیها صدها ساله که مسلمونارو بااین دروغا فریب دادن وخاهن داد
آخرین اخبار