مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز

یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در یکصد و پانزدهمین جلسه صحن علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز که بعدازظهر امروز چهارم آذرماه برگزار شد، ده دستورکار مورد بررسی اعضای این شورا قرار گرفت.

لایحه دو فوریتی اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، جهت بازدید از کشور‌های مالزی و سنگاپور با رأی اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید. این لایحه در راستای افزایش آگاهی و کسب تجربه مدیریت شهری پیرامون بهره‌برداری از تکنولوژی‌های شهر‌های هوشمند جهان مطرح شده بود.

همچنین طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی ماده ۱۰۱ قانون شهرداری و الزام شهرداری به ارائه لایحه به شورای شهر بررسی شد و بر اساس تصمیم اعضای شورا، شهرداری شیراز مکلف شد که ظرف مدت دو هفته لایحه پیشنهادی درآمد‌های جایگزین مصوبات عوارضی ابطالی را به شورا ارائه کند.

در ادامه این جلسه، طرح اعضا در خصوص الزام شهرداری برای ارائه ریز محاسبات عوارض بهای خدمات ذکر شده در متن محاسبه عوارض و اعلام کاربری ملک در هر یک از مراحل مراجعه و صدور استعلام مطرح شد.

بر اساس این طرح شهرداری شیراز مکلف شد تا در زمان ارائه برگه‌های قبوض محاسبه عوارض به شهروندان عنوان‌های ریز نحوه محاسبه، عوارض و بهای خدمات شامل صدور پروانه ساختمانی (مسکونی، غیر مسکونی، باغات) تراکم ساختمانی، تأمین و ساخت پارکینگ، حق مشرفیت، ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، عوارض موضوع مصوبات گردشگری، تسهیلگری (بافت فرسوده) بهره‌برداری سالانه از ساختمان‌ها و واحد‌های قابل بهره‌برداری آموزش و پرورش، نوسازی، عوارض ایمنی و امداد، آسفالت، قطع اشجار، حق بیمه و حریق قطار شهری هزینه کارشناسی را در فرم‌های مشخص درج و به متقاضیان ارائه کند.

این طرح در راستای ایجاد شفافیت و افزایش اعتماد شهروندان به شهرداری ارائه شده است.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز، پس از وصول بررسی و با اکثریت آرا مقرر شد که طرح اولیه جهت بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود.

یکی دیگر از دستورکار‌هایی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر اجازه انتفاع یک قطعه زمین به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع واقع در میدان احسان پشت ایستگاه مترو بود که با حفظ مالکیت شهرداری جهت ساختن سالن ورزشی بانوان در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس قرار گیرد که این طرح مورد موافقت و تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار نگرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد که شهرداری در چارچوب مقررات اقدام کرده و گزارش عملکرد درآمد و هزینه شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ را به شورا ارائه و توسط این نهاد نظارتی تأیید شود.

در دستور دیگری که با موضوع سلب قابلیت استفاده عمومی از حدود ۱۳/۳۸ متر مربع عرصه واقع در اردو بازار مورد بحث قرار گرفت، شهرداری مکلف شد که نسبت به احقاق حقوق شهرداری در رفع تصرف ملک مذکور اقدام کرده و گزارش اقدامات را ظرف مدت ۲ ماه به شورا ارائه کند.

همچنین به منظور آزادسازی معبر مجاور بازار وکیل و حفظ آثار ارزشمند تاریخی بازار وکیل بودجه لازم جهت تملک پلاک‌های ۲۶۲۴-۶۲۴۱-۶۲۴۳-۶۲۴۲ و ۶۲۴۳ بخش یک شیراز را در بودجه سنواتی شهرداری لحاظ کند.

در آخرین دستور کار جلسه امروز نیز طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز مبنی بر اصلاح آیین‌نامه نحوه هزینه‌کرد مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری بررسی شد که بر اساس مصوبه شورا، قهرمانان ورزشی در این طرح به افرادی اطلاق می‌شود که در مسابقات رسمی و تحت پوشش هیأت‌ها و فدراسیون‌های ورزشی شرکت کرده و در سطح ملی موفق به کسب مقام اول و در سطح آسیایی، جهانی و المپیک و پارالمپیک موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شده‌اند.

همچنین بر اساس این مصوبه، میزان هدایا و پرداخت‌های تشویقی قهرمانان ملی و جهانی تعیین شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.