برپایی جلسه هم اندیشی مدیران شرکت‌های فولاد در اهواز

جلسه هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های فولادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های فولادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه با حضور در شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن بازدید از خط تولید این شرکت در جلسه هم اندیشی شرکت‌های فولادی زیر مجموعه وزارت کار حضور یافتند.

ابراهیمی مدیرعامل شرکت شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این جلسه به گزارشی از عملکرد شرکت پرداخت و گفت: بر مبنای پیش بینی شرکت سازنده فولاد اکسین یعنی دانیلی ایتالیا باید ۵۳ درصد سبد محصولات فولاد اکسین باید API تولید میشد، ۱۰ درصد ورق‌های ساختمانی و ۳۷ درصد ورق‌های آلیاژی که در سال های گذشته به دلیل مشکلات اصلی که گریبانگیر اکسین بوده مثل وارداتی که در حوزه ورق‌های مورد نیاز نفت و گاز صورت میگرفت و همچنین فقدان سرمایه در گردش جهت تامین مواد مورد نیاز، این سبد معکوس شده و ۶۰ درصد سبد محصولات شرکت ورق‌های ساختمانی، ۱۰ درصد ورق‌های API و ۳۰ درصد ورق‌های آلیاژی شده است.

او همچنین به افزایش تولید در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۸۸ تا پایان آذر ماه ۹۸ بر مبنای محصول تولیدی ظرفیت ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن بر مبنای اسلب ۲۳ تنی داریم، ولی حداکثر تولیدی که داشتیم در سال ۹۴، ۷۲۴ هزار تن بوده است و امسال تا پایان آذر ماه به ۵۴۸ هزار تن رسیده ایم و ان شاالله تا پایان سال رکورد تولید زده خواهد شد. ولی فرقی که امسال با سال‌های گذشته دارد این است که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نزدیک به ۹۵ درصد محصولات تولیدی ما در حوزه کامرشیال گرید بوده و امسال بالغ بر ۵۰ درصد ظرفیت خط تولیدمان را در حوزه api قرار داده ایم که در واقع با توجه به شرایط تحریم باعث شده است فعالیت ما در این حوزه بیشتر شود.

ابراهیمی بیان داشت: ما در سال ۹۸ کار جدیدی که انجام داده ایم این بوده که یک نقشه استراتژیک کلی طراحی کرده ایم که بر مبنای این نقشه، اهداف استراتژِک را طراحی و به واحد‌ها ابلاغ کردیم.

مدیرعامل شرکت شرکت فولاد اکسین خوزستان از حضور فولاد اکسین خوزستان در یکی از بزرگترین پروژه‌های نفت و گاز کشور یعنی گوره به جاسک خبر داد و تصریح کرد: در بحث انتقال نفت محیط ترش حاوی گاز h ۲ s که باعث خوردگی لوله‌ها میشود به همت توان داخلی و تبدیل تحریم به فرصت ما به همراه فولاد مبارکه و لوله سازی اکنون در پروژه بزرگ گوره به جاسک تامین ورق می کنیم.

این مقام مسئول گفت: اتفاق خوبی که در سال ۹۸ افتاد در بحث صادرات بود، ما در سال ۹۸ با مشارکت فولاد خوزستان در تامین مواد اولیه و صادرات توانستیم تا پایان آذر ماه ۹۸، بیش از ۳۵ هزار تن محصولاتمان را صادر کنیم و رکورد جدیدی را ثبت کنیم.

میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیان داشت: فولاد اکسین روز‌های خوبی را سپری می‌کند، اتفاقات خوبی افتاده ونگرانی که قبلا وجود داشت دیگر وجود ندارد. ما در سال‌های گذشته از این شرکت بازدید کردیم و زیان انباشته بالا، تعهدات انجام نشده و پرونده‌های قضایی زیادی داشت که اکنون اوضاع خیلی بهتر شده است.

او افزود: تحریم نعمت‌های زیادی را برای شرکت‌های صنعتی استان داشته و واردات محصولات زیادی در این حوزه کاهش پیدا کرده است. به هر حال امروز تحریم‌ها برای دوستان ما پیامد مثبتی داشته است و زنجیره بزرگ فولادی در حوزه نفت و گاز با قدرت بیشتری تداوم می‌یابد.

میرزایی عنوان کرد: ما ۳ استراتژی در شرکت‌های فولادی زیر مجموعه خود داریم، اول تداوم وضع موجود است. استراتژی دوم ما فروش بنگاه‌های کوچک و سهامداری و خرید بنگاه‌های بزرگتر می‌باشد و استراتژی سوم ما که همکاران ما در ۶۰ پیشنهاد داده اند این است که یک مگا هلدینگ در حوزه فولاد تشکیل دهیم و این شرکت سهامدار تمام شرکت‌های فولادی باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.