بهره برداری از ۵۰ پروژه بزرگ ورزشی فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ۵۰ پروژه بزرگ ورزشی فارس در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب با اشاره به افتتاح ۵۰ پروژه بزرگ و تاثیرگذار ورزشی در سفر رئیس جمهور به این استان گفت: این طرح‌ها که در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم است با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: امسال وعده داده بودیم ۱۸۰ پروژه ورزشی را تقدیم مردم استان فارس کنیم با افتتاح ۵۰ پروژه در سفر رئیس جمهوری به بیش از ۱۳۰ پروژه می‌رسد و مابقی نیز در دهه فجر افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه عمرانی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۷ میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی است که این نشان از نگاه خوب دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر رحیمی استاندار فارس است.

کامیاب تصریح کرد: پروژه‌های قبل از دولت را تکمیل کردیم و در حال حاضر ۱۳۴ پروژه فعال ورزشی در سطح استان فارس داریم که توسط امیدواریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

او گفت: برای یک و نیم میلیون مترمربع فضای ورزشی که تاکنون احداث کردیم ۵۴۰ میلیارد تومان هزینه شده که در نوع خود کم نظیر است و جهش خوبی در ورزش روستا‌ها بوده است.

کامیاب در مورد آخرین وضعیت پروژه سال شش هزار نفری شیراز نیز گفت: این پروژه در حال تکمیل است که تا پایان امسال افتتاح و در اختیار جامعه ورزش استان فارس و به ویژه کلان‌شهر شیراز قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: در دیدار استاندار فارس و وزیر ورزش و جوانان مذاکره لازم در مورد نحوه پیشرفت این سالن مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی لازم برای افتتاح در بهمن‌ماه امسال صورت گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: دیدار دوستانه فوتسال جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین را نیز فرودین ماه سال آینده در این سالن برگزار می‌کنیم.

او بیان کرد: در خردادماه سال نیز ۹۹ قرار است در سالن شش هزار نفری شیراز میزبان رقابت‌های هندبال جوانان آسیا با حضور بیش از ۱۲ تیم باشیم که آغازی خوبی است و سعی می‌کنیم نهایت بهره‌برداری را در جذب گردشگر و توریست داشته باشیم.

کامیاب افزود: چمن مجموعه ورزشی پارس نیز که بخاطر عدم حاصلخیزی آن مجبور به تعویض شدیم بازسازی شده و در حال آماده سازی برای بازی فینال جام حذفی کشور است که امیدواریم این مسابقه یک جشن برای صعود تیم‌های فارسی به لیگ برتر فوتبال باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: استاندار فارس برای نخستین با حمایت معنوی خود از بخش خصوصی سه میلیارد تومان برای کمک به باشگاه‌های حرفه‌ای جذب کرد که ۸۰ درصد آن که دو تا یک میلیارد تومان است به تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز اختصاص می‌یابد که این حرکت بزرگ جای قدردانی از همراهی مدیریت ارشد استان و بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های متولی همچون اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به میزبانی این استان از رخداد‌های مختلف بین‌المللی گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقات هندبال جوانان آسیا در خردادماه سال آینده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برنامه‌های همگانی در سه ماه آخر سال دوچندان می‌شود، اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها که در قالب برنامه صبح و نشاط روی آنتن شبکه سوم سیما و شبکه فارس می‌رود روز جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ در شهر صدرا اجرا می‌شود.

کامیاب افزود: در اجرای این برنامه شهرداری، شرکت عمران صدرا، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیما، هیئت ورزش‌های همگانی فارس مشارکت دارند که امیدواریم به نحو مطلوب برگزاری و بتوانیم به لحاظ حضور جمعیت نیز یک رکورد قابل توجه داشته باشیم.

او اظهار کرد: اجرای سایر برنامه‌های مختلف همگانی از جمله طبیعت گردی، کوهروی و سایر برنامه‌های ورزشی که مشارکت مردم را به دنبال داشته باشد در دست اقدام است.

کامیاب در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور یک رویداد خوب برای جوانان روستایی با عنوان المپیاد ورزشی خوشه‌چین با حضور هزاران نفر در سراسرکشور برگزار شد که منتخبان شش منطقه کشور در مرحله نهایی به فارس می‌آیند و در بهمن‌ماه این رقابت به میزبانی شیراز برگزار می‌شود که این مسابقه نیز در نوع خود کم‌نظیر است و شادی و نشاط را به همراه دارد.

او بیان کرد: ویژه برنامه مسابقات گردان گود (قویترین مردان ایران) در تحت جمشید و چند مکان دیگر تاریخی نیز ضبط و از فروردین‌ماه روی آنتن صدا و سیما می‌رود که این مهم نیز فرصت خوبی برای معرفی فارس و ظرفیت‌های ورزشی و گردشگری آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: در دهه مبارک فجر جام فجر، مسابقات جام تختی کشتی فرنگی و مسابقات بین‌المللی بدمینتون در شیراز برگزار می‌شود که در این مسابقه از ۳۵ کشور شرکت می‌کنند.

کامیاب گفت: در موضوع باشگاه‌ها هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی به آنان ارائه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با قدردانی از حمایت خیران ورزش دوست استان تصریح کرد: ۵۹ خیر ورزش دوست با اداره کل ورزش و جوانان همکاری می‌کنند که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه توسط آنان ساخته شده است که چهار پروژه بزرگ آن در جنوب فارس است.

کامیاب گفت: بزرگترین پروژه خیرساز سالن سه هزار نفری ورزشی لارستان است که در نوع خود در کشور و حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار