جلوگیری از تخلف فعالیت دوواحد صنعتی بزرگ در اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت:از تخلف فعالیت دو واحد صنعتی بزرگ در اصفهان که در این هفته از سوخت مازوت(سوخت مایع) استفاده می کردند جلوگیری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه پرونده قضایی تخلف  دو واحد صنعتی بزرگ تشکیل شده و در حال رسیدگی است گفت: طبق گزارش کارشناسان حفاظت محیط زیست و با برخورد قضایی، این دو واحد موظف شدند همچنان از گاز طبیعی استفاده کنند.

علی اصفهانی افزود: طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی و قانون هوای پاک با مدیران و مسئولان متخلف درخصوص آلاینده‌های هوا برخوردو به ۱ تا ۵ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم می‌شوند.

او گفت:طبق گزارش ها،۷۰ درصد آلودگی هوای اصفهان مربوط به تردد خودرو‌ها و ۳۰ درصد مربوط به صنایع آلاینده، مصارف خانگی و موارد دیگر است و ورود دادستانی در برخورد با متخلفان آلودگی هوا امسال بسیار جدی است.

وظیفه دادستان (به خصوص با توجه به دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه ابلاغ شده از سوی رئیس قوه قضائیه) است که در حوزه آلاینده هوا ورود کند، زیرا به دادستان‌های کل کشور تکلیف شده به پالایش و پیگیریی کیفیت هوا بپردازند و جلسات مختلفی را در این خصوص برگزار کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار