همت مضاعف در جهت رفع مشکلات بافت تاریخی روستای روئین

فرماندار اسفراین با تأکید بر حفظ تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی به‌منظور توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی در روستای تاریخی روئین، گفت:در جهت رفع مشکلات روستا و رونق چرخه اقتصادی مردم همت مضاعف باید داشت.

همت مضاعف در جهت رفع مشکلات بافت تاریخی روستای روئینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،طاهر رستمی فرماندار اسفراین با اشاره به ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری روئین، گفت: اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا با اشرافیت کامل بر قوانین روستایی باید تمام توان و تلاش خود را در جهت توسعه و آبادانی روستا معطوف کنند.

رستمی بابیان اینکه گستره توانمندی‌های روستای روئین به‌ویژه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، افزود: شورای اسلامی و دهیار باید در بازه زمانی سه‌ماهه، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی خود را در جهت توسعه روستا به عموم مردم ارائه دهند.

او داشتن برنامه مشخص در اداره امور روستا را امری ضروری دانست و گفت: برای توسعه، عمران و آبادانی روستا، استفاده از ظرفیت و همراهی مردم می‌تواند چاره‌ساز بسیاری از مشکلات باشد

فرماندار اسفراین اظهار کرد: روستای تاریخی روئین، شاخص‌های خاص خودش را در حوزه بنیاد مسکن و میراث فرهنگی در جهت حفظ بافت معماری تاریخی خود دارد، ولی ادارات ذی‌ربط نیز باید همراهی لازم را با شورا و دهیاری و مردم داشته باشند.

رستمی در خصوص برپایی غرفه‌هایی به‌منظور ارائه محصولات و تولیدات مردم روستای روئین نیز گفت: با احصاء و شناسایی نقاط خطرساز اقدامات توسعه‌ای جهت رفاه اهالی را انجام داده، و اگر برپایی غرفه به لحاظ ترافیکی در روستا مشکلی ایجاد نمی‌کند و باعث آشفتگی بافت روستا نمی‌شود، آن را دایر کرده تا به اشتغال روستا کمک شود.

فرماندار اسفراین همچنین جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و پیگیری ساخت پارکینگ در روستای هدف گردشگری را در این نشست مورداشاره قرار داد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.