ضرورت تقویت زیرساخت مخابراتی پل ابریشم میامی

آنتن‌دهی ضعیف و محرومیت از اینترنت پرسرعت از دغدغه‌ها و مشکلات عمده مردم منطقه پل ابریشم بخش مرکزی میامی بوده و رسیدگی به این مشکل را خواستار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آنتن‌دهی ضعیف و محرومیت از اینترنت پرسرعت از دغدغه‌ها و مشکلات عمده مردم منطقه پل ابریشم بخش مرکزی میامی بوده و رسیدگی به این مشکل را خواستار هستند.

دوری از مرکز شهرستان و نداشتن برخی امکانات ابتدایی، ضرورت داشتن تلفن همراه و اینترنت را برای مردم این منطقه دو چندان می‌سازد.

روستا‌های پل ابریشم شامل محمدآباد، چاه شیرین، چاه فرش و حسین آباد در شمال غربی مرکز شهرستان قرار دارد، اهالی این منطقه چندین سال است که از زیرساخت‌ها و دریافت خدمات ارتباطی و اینترنتی، گاز و راه مناسب محروم بوده و از مسوولان امر رسیدگی به این مشکل را خواستار هستند.

علیرضا کاظمی از اهالی یکی از روستا‌های پل ابریشم با اشاره به اینکه بیشتر مهاجرت روستاییان به علت کمبود امکانات است، گفت: سرعت اینترنت در این منطقه به شدت ضعیف شده و امکان بهره برداری وجود ندارد.

او گفت: با توجه به اینکه مشکلات ارتباطی به مسوولان مخابرات منتقل شده، اما متاسفانه تاکنون وضعیت حل نشده است.

مرتضی عطاخانی از کشاورزان منطقه با گلایه از ضعف پوشش اپراتور‌های تلفن همراه و همچنین اینترنت در این روستاها، اظهار داشت: پوشش تلفن همراه در روستا و همچنین اینترنت بسیار ضعیف است.

او تصریح کرد: مشکلات ارتباطی بار‌ها به مسئولان استانی و محلی منعکس شده، اما تاکنون اقدامی برای رفع ضعف آنتن دهی انجام نشده است.

رضا امیری عضو شورای اسلامی روستای چاه شیرین در این باره گفت: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان منطقه، تجهیز و تهیه امکانات ابتدایی در روستا‌ها ضرورت دارد.

او با بیان این که، روستا‌های منطقه پل ابریشم از مرکز شهرستان دور هستند، ادامه داد: برای باقی ماندن مردم و بویژه جوانان دراین منطقه باید امکانات ضروری در روستا‌ها تامین شود، تخصیص اعتبار ویژه اشتغال و نیز امکانات رفاهی برای این منطقه لازم است.

امیری اظهار داشت: روستا‌های پل ابریشم بصورت بیسیمی پوشش امواج داده شده و آنتن دهی مناسب برای تلفن همراه ندارند، بنابراین مردم نمی‌توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

منصور عطاخانی عضو شورای روستای حسین‌آباد نیز در این باره گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه ضرورت دارد.

مهدی سعدی مدیر مخابرات شاهرود که مسوولیت شهرستان میامی را نیز برعهده دارد،گفت: منطقه پل ابریشم خرابی خط انتقال دارد و کارشناسان برای رسیدگی به این مشکل بالغ بر ٢٠ بار به منطقه اعزام شده‌اند.

او بدون ذکر زمان دقیق رسیدگی به این مشکل گفت: رفع مشکل ارتباطی روستا‌های پل ابریشم با جدیت پیگیری می‌شود.

در روستا‌های پل ابریشم نزدیک به ۸٠٠ تن از اقوام کرمانج، بلوچ و فارس زندگی می‌کنند.

شهرستان میامی با ۴۹ روستا با ۲بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.