پرواز‌هایی که قصد ماندگاری در زنجان ندارند

پرواز زنجان به مشهد مقدس برای سومین بار متوالی در سالجاری به صورت یک طرفه لغو شد که هنوز علت آن مشخص نیست.

پرواز‌هایی که قصد ماندگاری در زنجان ندارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان  محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه پرواز‌های زنجان به مشهد مقدس در سالجاری برای سومین بار لغو می‌شود، اظهار داشت: شرکت ایرتور پرواز را به صورت یک‌طرفه لغو کرده است.

به گفته قاسمی، پرواز‌های زنجان به مشهد با پیگیری‌های استاندار از یک سال پیش برقرار شده بود، اما یکی دو بار شرکت هواپیمایی با عنوان این موضوع که پرواز سود مناسبی ندارد، پرواز را قطع کرد.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده پرواز‌ها مجدد در طی دو ماه اخیر در حال انجام بود، تصریح کرد: زنجانی‌ها استقبالی از پرواز زنجان به مشهد نداشتند که البته ساعت پرواز نیز مناسب نبود و شرکت هواپیمایی اعلام کرد که ضرر کرده است و پرواز را دوباره لغو کرد.

او با اشاره به اینکه استاندار زنجان پیگیری‌ها و مکاتباتی با مقامات ملی داشته‌اند، امیدواریم پرواز‌ها دوباره برقرار شود، عنوان کرد: اگر مردم از این سفر ایمن و راحت استفاده کنند و شرکت هواپیمایی سود حاصل را ببرد این پرواز‌ها ادامه دار می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه در فرودگاه زنجان تنها بحث پرواز مسافری وجود ندارد و یکی از اساسی‌ترین زیر ساخت‌های استان است، اظهار داشت: در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله و ایجاد بحران، فرودگاه به عنوان پشتیبان استان است و روزانه پرواز‌های نظامی، امدادی، هلال‌احمر و اورژانس از طریق فرودگاه پوشش داده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه کلانی در فرودگاه هزینه شده است، عنوان کرد: سالانه چندین میلیارد تومان هزینه نگهداری و به‌روز نگه‌داشتن فرودگاه است تا سرویس‌دهی خوبی به شرکت مسافربری هواپیمایی، نظامی و امدادی داشته باشیم.

به گفته قاسمی، در زمان سیل، زلزله و سایر حوادثی که در سطح کشور رخ می‌دهد اولین نقطه پشتیبانی، فرودگاه است از سویی دیگر سفر مقامات عالی رتبه کشوری نیز به این استان به وسیله پرواز انجام می‌شود که وجود فرودگاه در این مورد امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر فرودگاه زنجان با تاکید بر این که بحث توسعه استان پیشانی اصلی هر موضوعی است، عنوان کرد: فرودگاه راه تردد اصلی در کشور است و اگر بتوان پرواز به نقاطی که تاثیر مستقیم اقتصادی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور و استان دارند انجام شود تاثیر به سزایی در استان خواهد داشت که این بستر از طریق فرودگاه فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کلان کشور‌های مختلف زمان بسیار محدودی برای مسافرت دارند و زمان برای آن‌ها بسیار مهم است و سفر را با پرواز انجام می‌دهند، اظهار داشت: اگر سرمایه گذاران بتوانند به وسیله پرواز به استان رفت و آمد کنند رقبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استان خواهند داشت.

قاسمی اظهار داشت: مقامات دولتی و کشوری با توجه به محدودیت در زمان نیاز به تردد از فرودگاه دارند تا در زمان کوتاهی به استان سفر کنند و از نزدیک در روند مسائل، بررسی و اعمال هزینه کرد قرار گیرند و تصمیمات مناسبی بگیرند که در این مورد نیز نقش فرودگاه غیر قابل انکار است.
 
 
 
انتهای پیام/ر
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.