مناسب سازی تردد معلولان شرط صدور مجوز ساخت در هشترود

فرماندار هشترود گفت: شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی بدون لحاظ کردن مناسب سازی تردد معلولان برای ساختمان‌ها مجوز احداث صادر نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود گفت: شهرداری‌های هشترود و نظرکهریزی بدون لحاظ کردن مناسب سازی تردد معلولان برای ساختمان‌ها مجوز احداث صادر نکنند.

امینیان خواستار رفع موانع تردد معلولین در سطح شهر شد و افزود: چنانچه ساختمانی این ویژگی‌ها را رعایت نکند تأییدیه پایان کار ساختمانی را از نظام مهندسی دریافت نخواهد کرد.

او گفت: ادارات هم باید نسبت به مناسب سازی محیط‌های اداری علی الخصوص ادارات پر رفت و آمد و بانک‌ها در اسرع وقت اقدام کنند.

او مناسب سازی اماکن را نه تنها برای معلولان، بلکه برای افراد سالخورده و تمامی اقشار جامعه لازم و ضروری دانست.

امینیان ازشهرداری و نظام مهندسی خواست از این پس اصول و قوانین مناسب سازی در مکان‌های عمومی که در دست ساخت است توسط شهرداری و نظام مهندسی رعایت شود.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به وجود معلولین جسمی حرکتی در روستا‌ها دهیاران و اعضای شورا‌های روستا‌ها مناسب سازی اماکن پر تردد معلولین  را باید در اولویت قرار دهند و دهیاران در مناسب سازی‌ها توجه  به جزئیات را مد نظر قرار دهند.

او گفت: ۵۶ دانش آموز معلول در هشترود وجود دارد که خیرین در مناسب سازی اماکن آموزشی کمک مالی کنند و در ساخت مدارس جدیدالاحداث  مناسب سازی  فضا برای معلولین را مدنظر بگیرند

امینیان گفت: ۱۵۴۲ نفر معلول در هشترود شناسایی شده که ۴۴۲ نفر ازآن‌ها معلول جسمی حرکتی , ۴۰۰ نفر معلول ذهنی , ۲۸۰ نعر معلول شنوایی, ۲۳۲ نفر سالمندان , ۱۲۰ نفر نابینا, ۵۸ نفر اعصاب و روان و ۲۰ نفر هم معلول نخاعی هستند. ِ

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار