صادرات استان فارس در ۹ ماهه امسال به ۲۹۹ ملیون دلار رسید

مدیر کل گمرک استان فارس گفت: صادرات استان فارس درنه ماهه امسال به ۲۹۹ ملیون دلار رسید.

خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: ۲۵۳ هزار و ۷۰۷ تُن کالا به ارزش ۲۹۹ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۵۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲ درصد و ۵۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

او با بيان اين مطلب افزود: در مدت مذكور کالاهای صادراتی به ۶۵ کشور جهان صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کشورهایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آنها صادر شده است عبارتند از عراق-افغانستان-امارات متحده عربی--کویت-ترکیه-روسیه-قطر-هند -آلمان -پاکستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: اين كالا ها و محصولات عبارتند از محصولات لبنی –اوره-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-آرد گندم-ماهی-انجیر خشک كه بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در نه ماهه امسال در بين كالاهای صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ درصد و ۲۱۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.

رحیمی همچنين افزود: در نه ماهه امسال مقدار ۱۲ هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۲۶ دلار از طريق گمركات استان فارس به كشور وارد شده است كه اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۰ درصد کاهش و ۱۶ درصد افزایش را نشان مي دهد.

او بیان کرد: کالای وارداتی از ۴۲ کشور جهان وارد شده که عمده آنها از چین,آلمان-ترکیه-فرانسه--امارات متحده عربی- -ایتالیا-آمریکا-جمهوری کره-دانمارک - انگلستان اشاره کرد.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه گذشته جمعاً تعداد ۲۰۲ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده است.

او همچنین افزود: تعداد ۲۱۵ هزار و ۶۲۸ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۱۶۲ نفر ایرانی و ۶۶ هزار و ۴۶۶ نفر خارجی بودند. مدیرکل گمرکات استان فارس در ادامه خاطر نشان کرد که طی مدت مذکور همشهريان استان فارس تعداد ۷۰۱ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش سه هزار و ۶۲۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

او گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۴۵۸۸ بسته پستی به ارزش ۴۹۶۷۶ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.