کیفیت در نوسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر بهبود عملکرد در استفاده از فضا‌های آموزشی گفت: در نوسازی مدارس باید به کیفیت توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح دبیرستان ماندگار طالقانی تبریز با بیان اینکه توسعه خدمات آموزشی تنها کافی نیست بلکه ارائه خدمات کیفی نظام آموزشی فراگیر مهم است،گفت: توسعه عدالت آموزشی فقط به معنای آموزش دادن به لازم التعلیمان نیست بلکه ارایه کیفیت آموزشی هدف اصلی است.

او افزود: با وجود توسعه فناوری کیفیت در مدرسه هنوز هم پابرجاست، زیرا مدرسه پایگاه اصلی محسوب می‌شود که باید همه این موضوعات در طراحی و نوسازی مدارس مدنظر قرار گیرد.

الهیار با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ما یک نقیصه داشت و تنها عوامل نرم افزاری کیفیت مورد توجه قرار می‌گرفت،گفت: ما باید به سخت‌افزار نیز توجه کنیم.

او با تاکید بر تغییر نقشه تیپ مدارس، مطابقت بنا با معماری اسلامی، چینش فضا‌ها و توجه به شرایط بحران در ساخت مدارس گفت: ایران جزو کشور‌های با بحران‌های طبیعی است که مدارس می‌تواند در این وقایع نقش زیادی ایفا کند.

اللهیار افزود: وزارت آموزش و پرورش این همراهی کامل را دارد تا در کنار سازمان نوسازی برای بهبود بهره‌وری و استفاده از امکانات موجود آنان را یاری کند.

او با تمجید از بازسازی مدرسه طالقانی تبریز و حفظ اصالت تاریخی آن در بازسازی مجدد گفت: دبیرستان طالقانی یکی از پیشانی‌های تاریخی آذربایجان است که مردان موفق زیادی از این دبیرستان فارغ التحصیل شده اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: با بازسازی مدارس یک کار خوب در بهبود عملکرد آموزش و پرورش در فضا‌های مدارس و دستگاه بهره‌برداری در کنار دستگاه مجری شروع کرده ایم و امیدواریم به یک نقطه بهینه برسیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.