ممنوعیت استعمال دخانیات در میدان المپیک ژاپن

استعمال دخانیات در میدان المپیک ژاپن از سال جدیدی میلادی ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، میدان المپیک اسپورت ژاپن، یکی از قطب‌های مهم اداری المپیک توکیو ۲۰۲۰، از سال آینده کاملا عاری از دخانیات خواهد بود.

ژاپن قرار است از تاریخ اول آوریل اصلاحاتی را در قانون ارتقای سلامت به همراه مقررات جدید برای کاهش میزان برخورد دود سیگار به غیرسیگاری‌ها اعمال کند.

طبق گزارش کیودو نیوز، کمیته المپیک ژاپن و انجمن ورزش ژاپن که با چند هیئت ورزشی دیگر به طور مشترک از ساختمان میدان المپیک اسپورت ژاپن استفاده می‌کنند، اعلام کردند اتاق استعمال سیگار از اول آوریل از این ساختمان خارج می‌شود.

طبق گفته این ۲ سازمان، این اقدام با هدف "جلوگیری از آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن غیرسیگاری‌ها در معرض دود و ایجاد یک محیط کار سالم" انجام می‌شود.

همچنین امید می‌رود که این امر باعث بهبود چهره اعضای نهاد‌های ورزشی ژاپن شود. کمیته برگزاری رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تایید کرد که از ماه فوریه در هر مکانی که برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سیگار کشیدن مجاز نخواهد بود.

برگزار کنندگان ژاپنی پیش تر در نظر داشتند استعمال دخانیات را در داخل ساختمان‌هایی که در آن‌ها مسابقات برگزار می‌شود، ممنوع و اماکنی را برای استعمال دخانیات را در محوطه برای تماشاگران و کادر تیم‌ها فراهم کنند، اما در نهایت تصمیم گرفتند به طور کامل استعمال دخانیات را ممنوع کنند.


بیشتر بخوانید: 

ملکی: برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌شویم

 همکاری با سازمان ملل به نفع آوارگان/ تاکید بر اجرای اصلاحات المپیک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار