مدیر شرکت توزیع برق لرستان :

۷۲ نیروگاه خانگی خورشیدی در لرستان راه اندازی شد

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۷۲ نیروگاه خورشدی خانگی در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار داشت: در پهنه بندی انرژی تابشی رسیده به سطح زمین، مناطق لرستان به ۴ ناحیه تقسیم می‌شوند.

خودنیا با بیان اینکه مناطق غربی و برخی مناطق شرقی استان همواره در تمام فصول دارای ماکزیمم تابش هستند، افزود: بایستی از این ظرفیت خدادادی به نحو احسنت استفاده کنیم.

او بیان کرد: شرکت توزیع برق در لرستان بیش از ۶۳۰ هزار مشترک دارد که بر اساس آخرین اطلاعات پیک مصرفی برق استان به ۶۳۰ مگاوات می‌رسد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه ۷۲ نیروگاه خورشدی خانگی در استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها ۵۲۷ کیلو وات است.

خودنیا با عنوان کردن مزایای تولید برق به روش خورشیدی، خاطرنشان کرد: برق تولید شده توسط انرژی خورشیدی در استان باعث انتشار نیافتن ۶۰۳ هزار کیلوگرم گاز گلخانه‌ای شده است.

او عنوان کرد: علاوه بر مباحث گلخانه‌ای روش خورشیدی باعث صرفه جویی در مصرف آب و گاز می‌شود با وجود این تفاسیر به دنبال گسترش استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در لرستان هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.