تصمیم مکزیک برای شکایت از دولت موقت بولیوی

وزیر خارجه مکزیک از تصمیم این کشور برای شکایت از دولت موقت بولیوی در دیوان بین‌المللی کیفری به دلیل محاصره سفارت این کشور در لاپاز خبر داد.

تصمیم مکزیک برای شکایت از دولت موقت بولیوی بر سر محاصره سفارتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «مارسلو ابرارد»، وزیر خارجه مکزیک، در نشست خبری روز پنجشنبه خود از تصمیم این کشور برای شکایت از دولت موقت بولیوی خبر داد.

تصمیم مکزیکوسیتی برای شکایت در دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) در حالی اتخاذ می‌شود که اخیرا پلیس بولیوی با محاصره سفارت مکزیک در «لاپاز»، خواستار تحویل مقامات دولت «اوو مورالس» شد.

وزارت خارجه مکزیک  اقدام دولت موقت بولیوی را «آزار و اذیت و ارعاب» دپپلمات‌های این کشور در لاپاز توصیف کرد.

علاوه بر این وزارت خارجه مکزیک کاردار دولت موقت بولیوی در این کشور را نیز فراخوانده است.


بیشتر بخوانید| مکزیکوسیتی: محاصره سفارت مکزیک در بولیوی نقض قوانین بین‌المللی است


بر اساس بیانیه‌ وزارت خارجه مکزیک، نشستی برای روز پنجشنبه با هدف ارائه توضیح از سوی کاردار بولیوی در این زمینه ترتیب داده شده است.

با این وجود وزیر خارجه دولت موقت بولیوی تصمیم مکزیک برای طرح شکایت را «اشتباه» توصیف کرده و مدعی است که اقدام پلیس این کشور در محاصره سفارت، نقض قوانین بین‌المللی نیست.

پلیس بولیوی روز سه‌شنبه ساختمان سفارت مکزیک در شهر «لاپاز» را به محاصره خود در آورده و خواستار تحویل مقامات دولت «اوو مورالس» شد که در سفارت این کشور حضور دارند.

«آندرس مانوئل لوپز»، رئیس جمهور مکزیک در واکنش به این اقدام پلیس بولیوی گفت که دولت کودتا به ریاست «جیانین آنِز» قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار