انهدام باندهای مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۳ درصد افزایش یافت

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال انهدام باندهای توزیع مواد مخدر در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بی سابقه و چشمگیر بوده، به گونه ای که این رقم ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  سردار مهدی انصاری فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال حدود پنج تن انواع مواد مخدر در سراسر نقاط استان از جمله در گلوگاه های شهر ها، جاده های ارتباطی و سطح شهرها کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این رابطه امسال یک هزار و ۳۳۲ قاچاقچی، تهیه کننده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.

سردار انصاری تصریح کرد: سال گذشته ۲۳ باند توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شد اما امسال با هوشیاری بیش از پیش ماموران پلیس، ۴۹ باند توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۲۴۳ دستگاه حاوی مواد مخدر نیز در جاده های ارتباطی و برخی شهرهای استان توقیف شدند.

او عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد سال جاری در میان استان های کشور در زمینه کشفیات مواد مخدر حائز رتبه برتر شده است.

سردار انصاری به همشهریان توصیه کرد که در بحث مواد مخدر تا در حد امکان پلیس را یاری دهند و چنانچه در این زمینه کوچکترین اطلاعی داشتند بلافاصله پلیس را در اطلاع دهند.

او با اشاره به کشفیات مواد مخدر در ۱۰ روز اخیر در استان، بیان کرد: ۲۸۳ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در این مدت در این استان کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های گچساران و دنا ظرف این ۱۰ روز طی عملیات جداگانه توانستند ۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر را منهدم کند.

او افزود: ۲۵۵ کیلو گرم مواد مخدر کشف شده در این مدت از نوع تریاک و ۲۸ کیلوگرم هروئین بوده است.

سردار انصاری عنوان کرد: در این راستا ۶ دستگاه خودروی حامل مواد مخدر در این استان توقیف و ۹ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

 سال گذشته پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.

افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.

۷۹ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.

سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.

یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است. 

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.