رئیس‌جمهور فیلیپین ورود ۲ سناتور آمریکایی به این کشور را ممنوع کرد

رئیس‌جمهور فیلیپین از اقدامات سخت‌گیرانه برای ورود اتباع آمریکایی و ممنوعیت ورود ۲ سناتور به این کشور پس از دخالت‌های مکرر واشنگتن در امور داخلی فیلیپین خبر داد.

رئیس‌جمهور فیلیپینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، رئیس‌جمهور یلیپین ورود ۲ سناتور آمریکایی به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد و گفت که پس از انتقاد‌های واشنگتن به خاطر بازداشت یک منتقد دولت در این کشور، محدودیت‌هایی را برای ورود همه شهروندان آمریکایی اعمال خواهد کرد.

قرار است که سنای آمریکا به‌زودی طرح تحریم‌های پیشنهادی علیه فیلیپین را اعمال کند.

سالوادور پانلو، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین گفت: «فیلیپین به اداره مهاجرت دستور داده که مانع از ورود «دیک دوربین» و «پاتریک لی» سناتور‌های آمریکایی را که پیشنهاد طرح ضد فیلیپینی را ارائه داده‌اند، شوند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، دوترته از پانلو خواسته تا این ممنوعیت را بلافاصله اعمال کند.

کنگره آمریکا، در حالی بودجه سال ۲۰۲۰ را تصویب کرده که بند‌هایی ضد فیلیپین در آن دیده می‌شود. آمریکا تحریم‌هایی را علیه مقامات فیلیپینی که دخیل در بازداشت «لی‌لا دو لیما» از چهره‌های سرشناس اپوزیسیون فیلیپین بوده‌اند را در دستور کار قرار داده است.

پانلو در رابطه با دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشورش گفته: «اگر آمریکایی‌ها همچنان در امور ما به عنوان یک کشور مستقل مداخله کنند، بی‌تفاوت نخواهیم نشست.»

گفتنی است، شهروندان آمریکایی در حال حاضر می‌توانند تا ۳۰ روز بدون ویزا وارد فیلیپین شوند. در پی این تصمیم، لی لیما که برنده جوایز متعدد حقوق بشر و همین‌طور وزیر دادگستری سابق در این کشور هم بوده، از کنگره آمریکا به خاطر این حمایت تشکر کرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار