دو قرار داد نفتی میان سوریه و روسیه امضا شد

وزیر نفت سوریه اعلام کرد مقامات سوری قرارداد‌هایی برای اکتشاف نفت در مدیترانه با دو شرکت روسی امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، علی غانم، وزیر نفت سوریه روز پنچشنبه ۲۶ دسامبر در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: طبق قرارداد‌هایی که با سوریه امضا شد دو شرکت نفتی روسی از جمله شرکت کاپیتال مسئولیت اکتشاف و بهره برداری در فلات قاره سوریه در مدیترانه را بر عهده گرفتند.

وزیر نفت سوریه افزود: ما با یک شرکت در مورد بلوک ۲ و همچنین قراردادی در مورد بلوک ۱ با شرکتی دیگر امضا کردیم. این سند در حال حاضر در آخرین مرحله تصویب است. هر دو بلوک در آب‌های سرزمینی سوریه واقع شده اند.

بثینه شعبان، مشاور رئیس جمهور سوریه روز ۲۵ دسامبر اعلام کرد دمشق با همکاری شرکت‌های روسیه کار اکتشاف زمین شناسی در خصوص میدان‌های نفتی و گازی خود در مدیترانه را آغاز کرده است. شعبان به نام این شرکت‌های روس اشاره‌ای نکرد.

۲۵ دسامبر سال ۲۰۱۳، رسانه‌ها اعلام کردند شرکت نفت و گاز سایوز روسیه و وزارت نفت سوریه و همچنین منابع معدنی این کشور قراردادی در مورد اکتشاف نفت و حفاری یک چاه آزمایشی در بلوک ۲ در آب‌های سرزمینی سوریه امضا کردند.

شرکت نفت و گاز سایوز پیشتر در تحقق طرح‌های زیادی در سوریه مشارکت کرده بود. در سال ۲۰۰۴، این شرکت مجوز حفاری در بلوک‌های ۱۲ و ۱۴ را به دست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار