خرید۶ میلیارد ریال از نمایشگاه کتاب استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب استان ۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون فروش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به استقبال مردم فرهنگ دوست سمنان از هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از کل فروش، به صورت تراکنشی از طریق بن کتاب و بقیه به صورت آزاد انجام شد.

او افزود: بیش از ۲۵ هزار نفر از قشر‌های مختلف شامل دانش‌آموزان، دانشجویان و اهالی فرهنگ و ادب در ۶ روز برپایی این نمایشگاه از آن دیدن کردند.

فضیلت برپایی نمایشگاه کتاب در سمنان را از رخداد‌های مهم فرهنگی این استان دانست و ابراز داشت: در این نمایشگاه ۱۶۶ ناشر کشوری بیش از ۶۲ هزار عنوان کتاب را در قالب ۱۲۲ غرفه ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: کتاب‌های ارائه شده با تخفیف حداقل ۳۰ درصد به متقاضیان و بازدیدکنندگان عرضه شد که از این رقم ۲۰ درصد از طریق خرید بن و بقیه از سوی ناشران به خریداران کتاب تخفیف ارائه شد.

او یادآور شد: در مدت برپایی نمایشگاه کتاب سمنان، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و قرآنی به عنوان برنامه‌های جنبی در این نمایشگاه برگزار شد که با استقبال بازدیدکنندگان و مخاطبان آن مواجه شد.

فضیلت اجرای نمایش، سیاه بازی، نشست‌های نقد و رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های حافظ خوانی، مثنوی و شاهنامه خوانی و کارگاه‌های آموزش نقاشی، خوشنویسی و قصه گویی را از جمله این برنامه‌هایی برشمرد که با مشارکت و همراهی انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری و برخی از دستگاه‌های فرهنگی در هفدهمین نمایشگاه کتاب سمنان برگزار شد.

نمایشگاه کتاب سمنان در سالن ورزشی غدیر سمنان از ۲۷ آذر تا دوم دی ۹۸ برگزار شد و برخی از شب‌ها به علت استقبال مردم، ساعت فعالیت نمایشگاه به مدت یک تا یک ساعت و نیم نیز تمدید شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.