آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور ایجاد اشتغال و مشوق حمایتی کارفرمایان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهارداشت: هدف این طرح، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی و و ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

او گفت: طرح یارانه دستمزد در ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و لرستان در حال اجرا می‌باشد و سهم استان ما ۸۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه توسط دولت بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد) پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: برای زنان سرپرست خانوار بیکار متقاضی شغل اولی، رعایت شرط سنی الزامی نیست.

آشتاب با تاکید بر اینکه فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد ادامه داد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده ۳۰ درصد حداقل دستمزد است و تا ۱۲ ماه به حساب کارفرما واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: کارگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه‌های دارای نشان سبز سازمان محیط زیست، کارگاه‌های دارای نشان اقتصاد مقاومتی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های برگزیده در جشنواره‌های ملی سالانه کار آفرینی و تعاونی در اولویت پرداخت یارانه دستمزد قرار دارند.

وی گفت: از فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف انتظار می‌رود نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تامین آن اقدام شود.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده و ۱۶ مرکز کاریابی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار