نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی بالاتر از کشور

نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی، یک درصد بیشتر از نرم کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس نهضت نرخ سوادآموزی در خراسان جنوبی بالاتر از کشورسوادآموزی گفت: نرخ سوادآموزی هم اکنون در استان ۹۶ درصد است.

او سهمیه جذب افراد بی سواد خراسان جنوبی را امسال هزار و ۵۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۳ درصد، معادل ۸۴۰ نفر از این تعداد جذب شدند.

واقعی با اشاره به وجود ۱۶ هزار بی سواد در خراسان جنوبی، آموزش سواد به عشایر و اولیاء بی سواد دانش آموزان را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از فعالیت ۶ مرکز سوادآموزی یادهی محلی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، در زمینه‌های حرفه آموزی، آموزش صنایع دستی و مهارت‌های زندگی فعالیت می‌شود.

حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه سوادآموزی در کشور گفت: نهضت سوادآموزی پس از ۴۰ سال خدمت، نقش بسزایی در افزایش آگاهی و سواد در جامعه داشته است.

در این مراسم از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان نهضت سواد آموزی، آموزش دهندگان فعال و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سواد آموزی قدردانی شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.